۵ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6187777
T T
۰ نفر
اعضای مجمع خیرین سلامت کشور با مراجع تقلید و علما دیدار کردند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/05 اجتماعی.مجمع خیرین سلامت کشور.دیدار اعضاء مجمع خیرین سلامت کشور با حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، مقتدایی، یزدی و حجت الاسلام شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کردند.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور، حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیداری گفت: مسئله سلامت جامعه در اسلام از اهمیت زیادی برخوردار است و بسیاری از اشخاص توان پرداخت هزینه های درمانی و بهداشتی خود را ندارند و در این شرایط نیاز است که خیرین به میدان بیایند و مشکلات محرومین را برطرف کنند.
وی افزود: کمک به اشخاص محروم و ضعفا یک مسئله فطری است و این روحیه در بسیاری از افراد وجود دارد و آنها همواره نیازمند راهنمایی و مشاهده آثار کار خیرین هستند.
آیت الله گلپایگانی اضافه کرد: باید مجمع خیرین سلامت به صورت مستقل عمل کنند تا موجب امیدواری محرومان شود.
بر اساس این گزارش، در دیداری دیگر حضرت ایت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: مدیریت و تجربه از منابع مالی مهمتر است و گاهی موجب می شود تا راه یکساله را یک شبه پیمود.
وی راه اندازی و تقویت مجمع خیرین سلامت و بنیاد فردوس را مناسب ارزیابی کرد و گفت: پایه های کارهای خیرخواهانه در دین اسلام است ولی متاسفانه برخی از ما مسلمان ها نسبت به این امر غفلت داریم.
آیت الله مکارم شیرازی، جبران کاستی ها در زمینه انجام کارهای خیرخواهانه را خواستار شد و افزود: باید در برنامه ریزی ها دقیق بود و آشنایی کارشناسان با جزئیات برنامه و اعلام نظر آن ها در پیشرفت امور موثر است.
آیت الله العظمی نوری همدانی در دیداری اعلام کرد: کار شما کاری بسیار مهم و شایسته تجلیل است و همه ما محتاج این هستیم که در کارهایمان از قرآن و ائمه اطهار (س ) درس بگیریم.
وی با بیان اینکه هر انسانی کتابی دارد که در روز قیامت آن را برایش می آورند، افزود: چه خوب است که در کتاب ما انسان ها اعمال خیر و خوب باشد.
در دیداری دیگر آیت الله مقتدایی اظهار داشت: این کار واقعا در شان جمهوری اسلامی است و این کاری است که تا به الان جای آن خالی بود و تابه حال انجام نشده بود و به لطف الهی این کار هم راه اندازی شده و بسیار هم خوب است.
وی افزود: از سوابقی که شما دارید باید در زمینه کارهای خیر به خوبی استفاده شود.
آیت الله یزدی در دیداری جداگانه ای اظهار داشت: هر کاری به نام و رنگ اسلام و به دست مسلمانان شناخته شده و خدوم انجام بگیرد بسیار خوشحال کننده است.
وی تشکیل مجمع خیرین سلامت کشور را بسیار مهم اعلام کرد و گفت: این کار در آینده نزدیک یکی از نهادهایی خواهد بود که مورد استقبال همه استان های بشر دوست و خداشناس در سراسر جهان قرار بگیرد.
آیت الله یزدی ادامه داد: باید روحانیت اصیل را در متن کارهای خود قرار دهید و از راهنمایی های آن ها برای سلامت بیشتر امور دینی خود استفاده کنید.
حجت الاسلام شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی در دیداری اظهار داشت: باید سعی شود که از تجربه های دیگران و حتی خیریه های کوچک هم در این مورد کارها استفاده شود.
وی افزود: از تجربه های بین المللی افراد هم باید در این زمینه ها استفاده کرد و از موارد مثبت کارهای دیگران باید به نفع کارهای مجمع و بنیاد استفاده کنید.
9105//1348 شماره 041 ساعت 16:09 تمام
۰ نفر