۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6196183
T T
۰ نفر
معاون وزیر: معلمان نقش تعیین کننده ای در رشد و تعالی جامعه دارند ...............................................................
زنجان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/02/86 داخلی.اجتماعی.تجلیل.معلمان.آموزش وپرورش.
معاونت پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان نقش تعیین کننده ای در رشد و تعالی جامعه دارند.
"مسلم میرزاپور" پنجشنبه شب در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان زنجان افزود: این قشر تلاشگر در عرصه تعلیم و تربیت، انسان های والا و ارزشمندی را تحویل جامعه می دهند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، او انتقال صحیح ارزش ها به نسل آینده را لازمه بیمه انقلاب دانست و گفت: آموزش و پرورش به عنوان مسجد انقلاب و مکان مقدسی برای تعلیم و تربیت است.
میرزاپور شان، مقام و منزلت معلمان را بسیار والا دانست و بایادآوری نقش سازنده و ارزشمند این قشر در رشد و تعالی جامعه، گفت: مسوولان نظام نیز در جهت تحقق خواسته های منطقی فرهنگیان و رفع مشکلات آنان تلاش می کنند.
وی، تلاش طاقت فرسای امروز معلمان را تضمین کننده آینده کشور خواند وگفت: جهت رسیدن به آینده روشن باید به عوامل " هویت، تربیت، دانش و مهارت" توجه کافی داشت و این واقعیت را پذیرفت که آموزش وپرورش منشاء تربیت انسان هایی با این اوصاف است.
به گزارش ایرنا، معاونت پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر اینکه نسلی که از خود بیگانه باشد و تصور درستی از ایرانی بودن نداشته باشد خود را در مقابل بیگانگان خواهد باخت، افزود: نسلی که احساس بی هویتی کند ضربه ای مهلک برای کشور خواهد بود و دشمنان نیز به این نتیجه رسیده اند که بهترین راه مقابله با پیشرفت و استقلال جوامع، بی هویت کردن مردم است.
میرزاپور اظهار داشت: انتظار مردم از معلمان این است که نسلی خودشناس و خودباور تربیت کنند تا تندبادهای فرهنگی تاثیری در فکر آنها نداشته باشد.
معاون پارلمانی وزارت آموزش وپرورش تاکید کرد: باید نسلی تربیت شود که بتواند با بهره گیری از علم و دانش ، جامعه را به سوی نیکبختی هدایت کند.
میرزاپور گفت: کوچکترین غفلت در امر مهم تعلیم وتربیت خسران ملی ایجاد می کند و کشور را به چالش می کشاند.
وی اضافه کرد: عمده مطالبات معلمان ازجمله یارانه مسکن و پاداش پرداخت شده و تنها در برخی از استان ها به میزان پنج درصد باقی مانده که آن هم درحال پرداخت است.
وی از مصوبه مجلس درخصوص تخصیص چهار هزار میلیارد ریال برای فضاسازی توسط آموزش و پرورش خبرداد و اظهار داشت: این اقدام در تاریخ آموزش و پرورش بی سابقه بود.
به گفته میرزاپور، آموزش و پرورش همچنین قراردادی را درخصوص احداث 60 هزار واحد مسکونی ارزان قیمت، با وزارت مسکن و شهرسازی برای خانه دار شدن معلمان فاقد مسکن، منعقد کرده است.
597/595 شبک 1562 شماره 130 ساعت 07:21 تمام انتهای پیام E13.21-07-41
۰ نفر