۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6196194
T T
۰ نفر
مسافران قطار تهران-خوزستان خواستارجمع آوری قطارهای فرسوده این مسیرهستند .....................................................................
دزفول ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/2/86 داخلی.اقتصادی.راه آهن.
مسافران قطار تهران - خوزستان با انتقاد از تاخیر مکرر و خرابی قطارهای این مسیر خواستار جمع آوری قطارهای فرسوده این مسیر هستند.
آنها در گفت و خبرنگا ایرنا اظهارداشتند: واگن های مسافری و دیزل های فعال در این مسیر،فرسوده و غیر استاندارد هستند.
مسافران قطار فوق العاده سوم تهران - اندیمشک، چهارشنبه که از یک ساعت و 15 دقیقه تاخیر در آغاز حرکت از ایستگاه راه آهن تهران و نیز حدود چهار ساعت توقف ناشی از خرابی دیزل و حرکت کند ناشی از تعمیر خط آهن در طول مسیر اعتراض داشتند افزودند: به قطارهای این مسیر نمی توان اعتماد کرد.
به گفته آنها، تاخیر مکرر، خرابی دیزل ، خروج قطار باری از خط و بسته شدن مسیر و نیز توقف طولانی مدت در طول مسیر به دلیل تلاقی قطارها از جمله مواردی است که در مسیر خط آهن تهران - خوزستان مکرر رخ می دهد بدون آنکه مسوولان مربوطه برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.
"محسن صفارپور" از مسافران قطار فوق العاده سوم تهران - اندیمشک که با پنج ساعت تاخیر ساعت 11 و 45 دقیقه روز پنجشنبه به ایستگاه اندیمشک رسید گفت: در طول هفته گذشته این چندمین بار است که قطار مذکور با تاخیر چند ساعته به مقصد می رسد.
وی افزود: مسوولان مربوطه و وزارت راه و ترابری علاوه بر اینکه اقدامی در جهت دو خطه کردن این مسیر 670 کیلومتری نمی کنند نسبت به بهسازی و ایمن سازی این خط آهن نیز بی توجه اند.
او گفت: قطارهای مسافری، مسیر 670 کیلومتری اندیمشک تا تهران را در شرایط عادی که مشکلی درطول مسیر رخ ندهد با سرعت کم و در مدت زمان 13 ساعت طی می کنند.
"صحراکار" از دیگر مسافران این قطار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: استان خوزستان که از جاده مطمئن و استاندارد محروم است در حمل و نقل ریلی نیز در محرومیت قرار دارد.
وی افزود: تاخیرهای مکرر در این مسیر و خرابی دیزل موجب شده تا مسافران این مسیر در این موقع از سال که بیشتر دانشجو و یا بیمارانی هستند که وقت قبلی دارند و عازم تهران می باشند به موقع به کلاس و یا دکتر نرسند.
به گفته او واگن های مسافری در این مسیر نیز بیشتر فرسوده واز رده خارج بوده به طوریکه سیستم تهویه بسیاری از واگن ها به خوبی کار نمی کند.
این مسافر گفت: چرا همانگونه که در سایر مسیرهای خط آهن سرمایه گذاری می شود و بسیاری از مسیرها دو خطه شده هیچگونه اقدامی برای دو خطه کردن مسیر راه آهن تهران - خوزستان صورت نمی گیرد؟ صحراکار افزود: نحوه برخورد با استان خوزستان در بخش امکانات و توسعه به گونه ای است که گویی به مردم این استان به چشم شهروندان درجه دو کشور نگریسته می شود.
به گزارش ایرنا "محمد سعادت نسب" نیز که از تاخیر پنج ساعته در رسیدن به مقصد این قطار گله داشت گفت: با این وضعیت مردم نمی توانند برای سفر با قطارهای تهران - خوزستان برنامه ریزی کنند.
وی افزود: در طول هفته گذشته نیز قطارهای مسافری از خوزستان با دو تا سه ساعت تاخیر به تهران رسید که اعتراض مسافران را به دنبال داشت اما مسوولان شرکت رجا هیچگونه پاسخی نداده و حتی حاضر به عذرخواهی از مسافران نشدند.
یکی دیگر از مسافران قطار شماره 150 فوق العاده سوم تهران - اندیمشک نیز علت بیش از یک ساعت تاخیر در حرکت قطار از ایستگاه تهران را جایگزین کردن شش واگن درجه یک قطار مذکور با قطار تهران - تبریز اعلام کرد.
وی گفت: برای اینکه قطار تهران - تبریز روز چهارشنبه به موقع حرکت کند شش واگن معیوب آن با واگن های سالم و آماده حرکت قطار تهران - اندیمشک جایگزین شد که تعمیر و آماده سازی آنها موجب بیش از یک ساعت تاخیر در حرکت قطار اندیمشک شد.
وی که از کم توجهی دولت به خوزستان گله داشت افزود: خوزستان به رغم برخورداری از منابع بیکران نفت و گاز و سرمایه همواره موردبی مهری مسوولان بوده است.
مسافران قطار فوق العاده سوم تهران اندیمشک همچنین از نحوه پذیرایی از مسافران که به خاطر تاخیر پیش آمده از سوی رجا صورت گرفت گله داشتند و گفتند: رجا در این گونه مواقع با دو بسته بیسکویت صد گرمی و یک پودر غیر بهداشتی آب میوه مسافران را فریب می دهد.
" رضا بخشی " رییس قطار مذکور نیز در پاسخ به اعتراض مسافران به خاطر تاخیر در حرکت و مشکل خرابی دیزل گفت: کمبود واگن و دیزل موجب شده تا در هنگام بروز خرابی، جایگزینی آنها با تاخیر و به کندی انجام شود.
وی تاخیر در حرکت قطار از ایستگاه تهران را ناشی از خرابی شش واگن این قطار ذکر کرد و افزود: دیزل قطار مذکور تنها بعد از حدود نیم ساعت حرکت از ایستگاه راه آهن تهران دچار منشکل نقص فنی شد که جایگزین کردن آن دو ساعت و 20 دقیقه طول کشید.
بخشی اظهارداشت:برای جایگزین کردن دیزل معیوب قطار اندیمشک به دلیل کمبود دیزل، ناچار دیزل یکی از قطارهای باری جدا شد.
رییس قطار یکی از راهکاری مناسب برای حل مشکل خط آهن تهران - خوزستان را دو خطه کردن این مسیر دانست و گفت : خط آهن تهران - خوزستان که از سال 1316 به بهره برداری رسیده فرسوده است.
وی همچنین بروز اینگونه مشکلات برای قطارهای داخلی رابا توجه به امکانات موجود، در دیگر مسیرهای راه آهن کشور امری عادی دانسته و مسافران را به صبر و حوصله دعوت کرد.
قطار شماره 150 فوق العاده سوم تهران - اندیمشک که طبق برنامه می بایست راس ساعت 18 و 30 دقیقه از ایستگاه تهران حرکت کند با یک ساعت و 15 دقیقه تاخیر در ساعت 19 و 45 دقیقه حرکت کرد و بعد از نیم ساعت حرکت دیزل آن خراب شد.
بیش از 600 مسافر این قطار که برخی کودک و افراد مسن نیز دربین آنها بودند حدود پنج ساعت در ایستگاه راه آهن تهران و قطار مذکور بلاتکلیف و نگران برای حرکت قطار لحظه شماری می کردند.
تلفن 139 که پاسخگوی تلفنهای شرکت راه آهن رجا است علت تاخیر پیش آمده برای قطار مزبور را خرابی دیزل در طول مسیر و تاخیر در آغاز حرکت قطار از ایستگاه تهران به دلیل نداشتن دیزل و خرابی واگنها اعلام کرد.
648/ 538/640 شماره 108 ساعت 23:18 تمام انتهای پیام E13.18-23-09
۰ نفر