۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6197548
T T
۰ نفر
یک مسوول از افزایش 95 درصدی مقاوم سازی بناهای خراسان رضوی خبر داد ..................................................................
مشهد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/02/86 داخلی.اقتصادی.مقاوم سازی .بناها.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: افزایش کمی و کیفی نظارتها بر روند ساخت و سازهای بخش خصوصی حکایت از افزایش 95 درصدی مقاوم سازی ساخت و سازها در این استان طی پنج سال گذشته دارد.
به گزارش ایرنا "محمد رضا رئیسی" عصر پنجشنبه در حاشیه همایش هم اندیشی نظام پیشنهادهای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی در محل استانداری در گفت و گو با خبرنگاران افزود : با توجه به زلزله خیز بودن این استان نظارت بر روند ساخت و سازهای آن طبق مقررات آیین نامه زلزله، اهمیت بسزایی داشته و افزایش چشمگیری یافته است.
وی اظهار داشت: هم اکنون بر خلاف سنوات گذشته نظارت بر بکارگیری مصالح استاندارد در احداث بناها در استان افزایش یافته و این خود در مقاوم سازی ساختمانها تاثیر زیادی داشته است.
وی افزود: در این راستا به امر بسیار مهم استفاده از کارگران و معماران با تجربه در روند احداث بناهای مختلف توجه خاص می شود.
رئیسی گفت: تعامل و همفکری خوبی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و شهرداری های استان در امر نظارت کمی و کیفی بر ساخت و سازها وجود دارد و همه بناها قبل از ساخت و ساز توسط شهرداری ها و نمایندگان این سازمان نظارت می شوند.
وی اظهارداشت : در صورتی که خلافی از نظر انجام وظایف محوله توسط هر یک از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان محرز شود با فرد خاطی به طور قاطع برخورد شده و حتی پرونده وی ابطال می شود.
وی گفت : با هدف استفاده هر چه بهتر از پیشنهاد و تجارب اعضاء و سایر مسوولین ذیربط و برای بهینه سازی روند ساخت و سازها،کمیته نظام پیشنهادات این سازمان بیش از سه سال است که راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: این کمیته برای عینیت بخشی به مجموعه پیشنهادات اعضاء برای بهینه سازی احداث بناها هر 15 روز یک بار تشکیل جلسه می دهد.
در نخستین جلسه هم اندیشی نظام پیشنهادات سازمان نظام مهندسی استان خراسان رضوی جمعی از اعضای این سازمان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
9 هزار مهندس در هفت رشته ساختمانی عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی هستند.
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی طبق وظایف محوله نظارت بر روند ساخت و سازهای بخش خصوصی را انجام می دهد.ک/3 7490/662/659 شماره 113 ساعت 41:18 تمام انتهای پیام E20.18-41-38
۰ نفر