۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6198325
T T
۰ نفر

جشنواره آواها و نواهای مذهبی خراسان شمالی آغاز شد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6198325
جشنواره آواها و نواهای مذهبی خراسان شمالی آغاز شد .................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/02/86 داخلی.فرهنگی.موسیقی.جشنواره.
نخستین جشنواره آواها و نواهای مذهبی استان خراسان شمالی روز سه شنبه در شهر شیروان گشایش یافت.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، مدیرکل اداره فرهنک و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در مراسم آغازین جشنواره گفت: برای حفظ و صیانت از هنرهای بومی منطقه به ویژه موسیقی باید ضمن تحقیق و پژوهش، گامهای اساسی برداشته شود.
محمدرضا سوقندی اظهار داشت: اداره کل فرهنک و ارشاد استان برای پژوهش، تولید، آموزش و برگزاری جشنواره های موسیقی اقدامات زیادی کرده و حاصل کار مدون شده و به زودی به بازار می آید.
وی همچنین با اشاره به "روز بزرگداشت فردوسی" از حکیم طوس به عنوان نماد فرهنک ایرانی و اسلامی یاد کرد و افزود: شخصیت فردوسی می تواند عاملی برای اتحاد ایرانیان باشد.
رییس اداره فرهنک و ارشاد اسلامی شیروان و دبیر جشنواره هم گفت: جشنواره آواها و نواهای مذهبی خراسان شمالی به مدت دو روز برگزار می شود و در آن هنرمندان برگزیده شهرستانهای استان در دو بخش گروه نوازی و تک نوازی رقابت می کنند.
به گزارش ایرنا، علی رحیمی افزود: در این جشنواره 68 نفر از هنرمندان موسیقی مقامی در قالب پنج گروه و نوازنده تک نواز، آثار هنری خود را که ریشه در فرهنک عمومی و باورهای دینی مردم دارد ارایه می کنند.
وی گفت: در این جشنواره گروههای برتر موسیقی مقامی از استانهای سمنان، گلستان، مازندران و خراسان رضوی نیز به صورت میهمان به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
او افزود: در مراسم پایانی جشنواره نیز استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی دکتر میرجلال الدین کزازی سخنرانی خواهد کرد.ک/2 7182/626/660 شماره 201 ساعت 48:19 تمام انتهای پیام E25.19-48-25
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه