۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6199171
T T
۰ نفر
رییس سازمان بورس: ایجاد الزامات پذیرش در بورس کشور ضروری است .............................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/02/86 داخلی.اقتصادی.همایش.بورس.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: برای توسعه بازار سرمایه در کشور باید الزامات پذیرش در بورس ایجاد شود.
"علی صالحآبادی " روز یکشنبه در هم اندیشی ملی نقش بورس اوراق بهادار در اجرای سیاست های کلی اصل 44، افزود: با ایجاد الزامات پذیرش در بورس میزان تقاضا در بازار سرمایه کشور افزایش خواهد یافت.
وی، افزایش کیفیت خدمات در بورس کشور را نیز ضروری دانست و گفت: با افزایش میزان کیفیت خدمات در بورس میزان ریسک در این بازار کاهش و سرمایه گذاری در آن افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: بسیاری از شرکت ها برای تامین منابع مالی خود اقدام به افزایش سرمایه از سود سرمایه گذاران می کنند که این امر مشکلاتی را درآینده برای آنها ایجاد خواهد کرد.
وی گفت: این شرکت ها می توانند برای افزایش سرمایه خود از اوراق مشارکت عمومی به عنوان ابزار مالی استفاده کنند.
صالح آبادی، بازارهای مالی را به دو بخش رقابتی و انحصاری تقسیم بندی کرد و گفت: شرکتی که در بازار سرمایه کشور فعالیت می کند باید در بخش رقابتی حضور فعال داشته باشد تا بتواند به موفقیت برسد.
وی، مقررت زدایی، شکل دهی نهادهای بازار هدف، بازگشایی بازار به شخص ثالث، تعیین دولت برای اجرای نقش سیاستگذار، بازسازی ساختاری بنگاه ها و هدفمند کردن یارانه ها را برای بازار سرمایه ضروری دانست.
وی افزود: اصلاح ساختار بازارها و قیمت گذاری محصولات، وضعیت طرحهای توسعه ای، تعیین مالکیت شرکت های قابل واگذاری، تعیین حد مجاز برای سرمایه گذاران خارجی، تسهیل در بین المللی کردن بورس و شفافیت مالی شرکت های قابل واگذاری و سودآوری شرکت ها از دیگر ابزارهای ضروری برای بازار سرمایه است.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری با بورس مالزی، گفت: این تفاهمنامه گام مهمی برای حضور ایران در بازار- های بین المللی است.
وی خاطرنشان کرد: انعقاد این تفاهمنامه می تواند بورس ایران را با بورس- های بین الملی پیوند زده و شرایط را برای حضور شرکتهای ایرانی در این بورس ها فراهم کند.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، ایجاد تبادل اطلاعات فنی و ابزارهای مالی، پذیرش متقابل سهام در بورسها، ایجاد صندوقهای سرمایه گذاری و کار - گزاریهای مشترک، برگزاری دوره های آموزشی و توسعه زیرساختهای بازار را از مفاد مهم این تفاهمنامه اعلام کرد.
وی با بیان این که در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی، شرکتهای بزرک کشور در آینده نزدیک وارد بورس خواهند شد، افزود: این شرکتها می توانند با رعایت معیارهای پذیرش بورسهای خارجی در عرصه های بین المللی حضور یابند.
صالح آبادی در خصوص پذیرش شرکتهای ایرانی در بورس مالزی، اظهار داشت: شرکتهایی که توان ورود در بورس این کشور را داشته باشند ، به کمیسیون اوراق بهادار مالزی معرفی خواهند شد تا آنها پس از پشت سر گذاشتن مراحل پذیرش، فعالیت خود را در این بورس آغاز کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، وی اضافه کرد: شرکتهای مالزیایی که سنخیت و معیارهای بازار سرمایه ایران را داشته باشند، می توانند وارد بورس تهران شوند.
وی در مورد دلایل همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار با مالزی گفت: این کشور پیشرفتهای خوبی را در سالهای اخیر داشته، به طوری که هم اکنون ارزش بازار سرمایه مالزی 330 میلیارد دلار است.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تشابه های فرهنگی، روابط سیاسی مطلوب و شباهتهای فراوان بازار بورس و نرم افزار دو کشور را از دیگر دلایل انتخاب مالزی برای ایجاد همکاریهای مشترک عنوان کرد.
همایش هم اندیشی ملی نقش بورس اوراق بهادار در اجرای سیاستهای کلی اصل 44 روز یکشنبه با حضور وزرا امور اقتصادی و دارایی و ارتباطات و فناوری و همچنین جمعی از کارشناسان و روسای سازمانهای اقتصادی در تهران برگزار شد.
اقتصام . 9141/1558/ شماره 067 ساعت 02:13 تمام انتهای پیام E30.13-02-17
۰ نفر