۱۷ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6202864
T T
۰ نفر
همایش " اتحاد ملی و انسجام اسلامی علمای اهل سنت " در مهاباد برگزار شد .....................................................................
مهاباد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/03/86 داخلی.اجتماعی.همایش.روحانیت.
همایش یکروزه علما و روحانیون اهل سنت مهاباد با عنوان اتحاد ملی و انسجام اسلامی روز پنجشنبه در این شهرستان برگزار شد.
در این همایش که در تالار اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی مهاباد برگزار شد جمع زیادی از علما و روحانیون اهل سنت شهر و روستاها، فرماندار و امام جمعه این شهرستان حضور داشتند.
دراین همایش رییس مرکز بزرک اسلامی غرب کشور به تشریح اهمیت نقش روحانیت اهل در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی پرداخت.
حجت الاسلام احمدعلی بهاری افزود: بدون شک حضور همه جانبه روحانیون اهل سنت چه در پیروزی انقلاب اسلامی و چه در هشت سال دفاع مقدس بر هیچکس پوشیده نیست و جامعه روحانیت اهل تسنن دین خود را بخوبی به نظام و انقلاب ادا کرده است.
وی نقش روحانیت اعم از شیعه و سنی در آگاه سازی جامعه را بسیار خطیر و سازنده توصیف کرد و گفت: وحدت و اتحاد تنها عاملی است که می تواند دشمنان را از سلطه بر کشورهای اسلامی بازدارد.
حجت الاسلام بهاری، نامگذاری امسال به عنوان سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی از سوی مقام معظم رهبری را یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: هم اکنون اقشار مردم ایران دریافته اند که برای مقابله با توطئه های دشمنان و حفط عزت و اقتدار خود باید در کنار هم باشند.
وی فضای تفاهم و هم اندیشی میان علمای شیعه و سنی و دیگر اقشار جامعه را بسیار صمیمی و دوستانه توصیف کرد و افزود: این فضای صمیمی موجب اقتدار نظام، آرامش و امنیت در جامعه شده است.
رییس مرکز بزرک اسلامی غرب کشور در زمینه فعالیت های این مرکز نیز گفت: در زمان حاضر 99 درصد از روحانیون اهل سنت غرب کشور زیرپوشش مرکز بزرک اسلامی قرار دارند و افزون بر پنج هزار نفر روحانی اهل سنت حدود سه میلیون نفر از جمعیت استان های غرب کشور را تحت پوشش خود دارند.
وی اضافه کرد: از سال 81 تاکنون حدود دو هزار و 500 نفر طلبه جذب مراکز علوم دینی استان های سنی نشین غرب کشور شده اند.
در این همایش جمعی از روحانیون اهل سنت مهاباد برخی از مشکلات حوزه کاری خود را بیان داشتند.ک/2 584/587 شماره 119 ساعت 44:17 تمام انتهای پیام E17.03-44-17
۰ نفر