۲۷ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6209805
T T
۰ نفر
دبیر جشنواره تئاتر ارتش: جشنواره میثاق یک رویداد ارزشی در کشور است ...................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/05/86 داخلی.فرهنگی.اجتماعی.ارتش.تئاتر مدیر امور هنری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و دبیر هفتمین جشنواره سراسری تئاتر میثاق در آخرین روز از اجرای نمایش های این جشنواره گفت: جشنواره میثاق یک رویداد ارزشی در عرصه هنری کشور است .
به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از جشنواره تئاتر ارتش، "سید موسی حسینی کاشانی"، افزود: به دلیل رویکرد اصلی این جشنواره که پرداختن به مسئله دفاع مقدس، خدمت سربازی، ارتش و موضوعات حماسی و میهنی مرتبط با آنهاست، به عنوان یک رویداد ارزشی در عرصه هنری کشور مطرح است.
مهندس کاشانی تصریح کرد: جایگاه هنر تئاتر در ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت های مادی و معنوی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و سامانه فرماندهی در سال های اخیر تقویت شده و از سطح کمی و کیفی نسبتا خوبی برخوردار است.
وی افزود:انتظار می رود در سال های آینده در کلیه یگان های رزمی، ستادی ،آموزشی و دانشگاهی ارتش و همچنین در مجتمع های مسکونی آجا گروه های نمایشی فعال و حرفه ای حضور مداوم و پررنک تری داشته باشند.
کاشانی در خصوص راهکارهای تقویت هنرهای نمایشی در سطح ارتش گفت: یکی از مواردی که در این زمینه انجام شده است، الزام گروه های نمایشی حاضر در بخش مسابقه جشنواره تئاتر ارتش به حداقل 20 بار اجرا در طول سال در سطح یگان ها و پرداخت کمک هزینه به آنان به صورت مستقیم توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش می باشد.
وی در ادامه افزود: برگزاری کارگاه های آموزش نمایشنامه نویسی، بازیگری و کارگردانی در طول سال، اعزام کارشناسان هنر نمایش و اساتید تئاتر کشور به یگان های تابعه آجا جهت تدریس و آموزش گروههای نمایشی فعال و اهداء کتاب ،سی دی و نرم افزارهای مرتبط با هنرهای نمایشی از جمله برنامه های مدیریت هنری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در راستای تقویت هنر متعالی تئاتر در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
هفتمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش با عنوان "میثاق هفتم" روز دوشنبه 29 مرداد ماه در محل تالار همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی نفرات و گروه های نمایشی برتر به کار خود پایان می دهد.
فراهنک 1378/ 1144 شماره 143 ساعت 16:26 تمام
۰ نفر