۶ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6212026
T T
۰ نفر
پلیس بلغارستان 14 نفر را به جرم ایجاد آتش سوزی عمدی دستگیر کرد .................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/05/86 خارجی.سیاسی.بلغارستان.آتش سوزی.
پلیس بلغارستان روز شنبه اعلام کرد: 14 نفر را به جرم ایجاد آتش سوزی عمدی در اطراف شهر "استارا زاگورا" در مرکز این کشور دستگیر کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از صوفیه، بنابر گزارش تایید نشده رسانه های بلغارستان، تاکنون در این آتش سوزی چهار نفر جان باخته اند.
حدود هفت هزار مامور آتش نشانی، 2500 سرباز ارتش، زندانیان و افراد داوطلب بلغارستانی روز شنبه سعی در مبارزه با آتش سوزی و مهار آن داشتند.
مقامات بلغاری اعلام کردند: در نظر دارند با کمک این نیروها آتش سوزی را تحت کنترل درآورند ولی همچنان حدود سه هزار هکتار از جنگل های منطقه جنوبی "ماگلیژ" در آتش می سوزد.
"سرگئی استانیشیف" نخست وزیر بلغارستان که روز جمعه به همراه "رومن پتکف" وزیر کشور با بالگرد از منطقه دیدن کرد، گفت: تاکنون اتحادیه اروپا ناتو و روسیه به درخواست کمک صوفیه برای مهار آتش سوزی جواب رسمی داده اند.
پلیس بلغارستان ایجادکنندگان آتش سوزی را مسوول وقوع حریق در سطح 23 هزار هکتار از اراضی جنگلی و کشتزار این کشور طی هفته گذشته معرفی کرد.
مترجمام 1682/1651 شماره 036 ساعت 16:25 تمام
۰ نفر