۱۲ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6213024
T T
۰ نفر
107 پروژه مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید ...............................................................
یاسوج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/6/86 داخلی.اجتماعی.جامعه اطلاعاتی.مخابرات.
مدیر عامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: 107 پروژه مختلف مخابراتی،دوشنبه در این استان به بهره برداری رسید.
هومان محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پروژه ها با اعتباری افزون بر 24 میلیارد و 722 میلیون ریال افتتاح شد.
وی اظهار داشت: بیشتر این پروژه هامربوط به نصب آنتن های تلفن همراه (BTS) و ایجاد دفاتر فناوری اطلاعات و ارتباطات ( ICT ) روستایی است.
وی بیان کرد:در مجموع در سال جاری، 234 پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر 72 میلیارد و 640 میلیون ریال در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسیده است.
محمودی با اشاره به اینکه هزینه نصب هر آنتن BTS حدود یک میلیارد ریال است، گفت:تا انتهای سال 84 معادل 54 آنتن BTS در کهگیلویه و بویراحمد نصب شد که هم اکنون به بیش از 160 آنتن افزایش یافته است.
به گفته وی، با وجود مشکلات و سختی بسیار برای نصب آنتن های تلفن همراه در مناطق کوهستانی و سخت گذر، شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد تلاش می کند سراسر نواحی این استان را تحت پوشش شبکه ارتباطات سیار قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه جاده های این استان کاملا تحت پوشش آنتن های BTS است.
مدیر عامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته 69 دفتر تسهیلات مخابراتی روستایی موسوم به ICT در این استان به بهره برداری رسید و در سال جاری نیز 40 دفتر ICT روستایی تکمیل شده است.
وی بیان کرد: تعداد دفاتر ICT روستایی ایجاد شده در سال جاری باید تا پایان امسال به 99 دفتر برسد.
محمودی گفت: هم اینک ضریب نفوذ تلفن ثابت در کهگیلویه و بویراحمد 33/19 درصد و ضریب نفوذ تلفن همراه 11/16 درصد است.
وی بااشاره به اینکه ظرفیت پهنای باند دراین استان 155 مگابیت بر ثانیه است، گفت:هم اکنون سه شرکت ندا(PAP) مجوز ارایه اینترنت پر سرعت در این استان را دارند.
به گفته وی در سال جاری بیش از یک میلیارد ریال برای بهینه سازی مرکز 118 مخابرات کهگیلویه و بویراحمد و به کارگیری سرویس تلفن اینترنتی (VOIP) در این مرکز هزینه شده است.ک/3 7136/563/675 شماره 084 ساعت 13:38 تمام
۰ نفر