۱۵ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6213563
T T
۰ نفر
استاد حوزه و دانشگاه: آیت الله اعرافی ، یاور امام (ره ) و انقلاب بود .................................................................
یزد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/06/86 داخلی.اجتماعی.اعرافی.سالگرد.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: آیت الله اعرافی با شجاعت بی نظیر خود همواره یاور امام (ره ) و انقلاب بود.
حجت الاسلام "محمدعلی فرشاد" روز پنجشنبه در مراسم پانزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله اعرافی (امام جمعه فقید میبد یزد) در امامزاده"سید صدرالدین قنبر" این شهرستان افزود: مرحوم اعرافی (ره ) با تیزبینی خاص ، مسایل زمان خود را رصد می کرد و اصلاح امور مردم و جامعه را وظیفه خود می دانست.
وی اظهار داشت: سخنان ظلم ستیزانه و تدبیرهای ایشان درسست کردن پایه های طاغوت موثر بود و اسناد به دست آمده از "ساواک" نشان دهنده ترس این سازمان مخوف از شخصیت والا مقام آن مرحوم است.
فرشاد ، ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در مراسم بزرگداشت این عالم،خاطر نشان کرد: مجاهدت در راه اعتلای اسلام ، ماندگاری مجاهدان را در پی خواهد داشت و این امر رمز استواری بزرگان در حافظه تاریخ است.
در مراسم پانزدهمین سالگرد رحلت آیت الله اعرافی (ره )، نماینده ولی فقیه، فرمانده نیروی انتظامی استان ، مسوولان و اقشار مختلف مردم شهرستان میبد حضور داشتند.
آیت الله "شیخ محمدابراهیم اعرافی" سال 1288 هجری شمسی در شهیدیه میبد در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد و در سن 20 سالگی در حوزه علمیه مشهد نزد "ادیب نیشابوری " و آیت الله "میرزا جندقی" تحصیلات خود را تکمیل کرد.
وی سپس به دعوت آیت الله "عبدالکریم حائری یزدی" به قم عزیمت کرد و نزد آیات عظام " شاهرودی ، صدر و خوانساری" تحصیلات خود را ادامه داد.
ایشان سپس به میبد بازگشت و به مبارزه سیاسی با رژیم ستم شاهی پرداخت و پس از پیروزی انقلاب بعنوان امام جمعه میبد انتخاب شد.
آیت الله اعرافی در شهریور سال 1371 دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. ک/2 1027/ 607 شماره 056 ساعت 13:01 تمام
۰ نفر