۵ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6216696
T T
۰ نفر
جرعه ای از دریای معرفت بیرق داران دفاع مقدس/ سردار شهید چراغچی ..............................................................
مشهد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/07/86 داخلی.اجتماعی.هفته دفاع مقدس.
سالهای دفاع مقدس و شبهای پرخوف آن ، بهانه ای بود برای ظهور شیرمردانی بی ادعا که خوش درخشیدند و با افتخارآفرینی های بی نظیر جاودانه شدند.
بیاییم و به روزهای خاطره سفر کنیم و افسوس از هجران کبوتران خونین بال وطن، شهیدان را می گویم و جبهه های دفاع مقدس را! همان جایی که به خون بسیجیان عاشق مفتخر است،آنجایی که سبز سبز آمدند و سرخ سرخ رفتند، وه چه آمدن و چه رفتنی، پرندگان مهاجری که جایشان در این دنیا نبود.
شهید "ولی الله چراغچی" یکی از بیرق داران هشت سال دفاع مقدس،در سال 1337 در مشهد دیده به جهان گشود.
در یکی از مدارس مذهبی شهر با نام نقویه تحصیلات خود را به پایان رساند و با شروع انقلاب اسلامی و باارتباطی که با بیوت آیات عظام و علمای مبارز شهر داشت، نقش مفید و موثری در مبارزات و راهپیمایی ایفا کرد.
با فرمان حضرت امام (ره ) مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وبسیج نخستین هسته های مقاومت مردمی را پایه گذاری کرد و به عنوان یکی از بهترین مربیان آموزش و بویژه تاکتیک شناخته شد.
وی در سالهای نخستین دفاع مقدس در رشته ریاضیات دانشگاه بیرجند پذیرفته شد، اما دفاع از میهن و ساحت اسلام برای او اولویت داشت.
خلوص، شجاعت و خستگی ناپذیری شهید چراغچی او را در زمره فرماندهان جنک درآورد.
وی با قریحه خدادادی و نبوغ نظامی اش بهترین حماسه ها را در طول حضورش در جبهه آفرید.
شهید ولی الله چراغچی سرانجام بر اثر اصابت ترکشی به سرش، بعد از 22 روز مقاومت در هجدهم فروردین سال 64 و در منطقه عملیاتی مجنون به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
آخرین مسوولیت وی در زمان شهادت، جانشین فرماندهی لشکر پنج نصر بود.
شهید چراغچی در بخشی از وصیت نامه اش می گوید: "درود خدا بر تمام لشکریان حق علیه باطل و بر امام عزیزم، که ما را آگاهی بخشید و در هر فرصت به پاک کردن زنگارها پرداخت تا فقط برای خداباشیم و بر شهدا، رحمت خدا باد که به ما آموختند چگونه بهتر رفتن را".ک/3 7491/662/659 شماره 151 ساعت 15:45 تمام
۰ نفر