۲۶ شهریور ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 6336923
T T
۰ نفر
خوردن صبحانه، نقش اساسی در قدرت یادگیری دانش آموزان دارد # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/06/84 داخلی.اجتماعی.صبحانه.کودکان. کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوردن صبحانه نقش مهم و اساسی در قدرت یادگیری ، خلاقیت و ابتکار دانش آموزان دارد. دکتر" فروزان صالحی" روز شنبه در آستانه بازگشایی مدارس به خبرنگار اخبار اجتماعی ایرنا افزود: بخاطر اینکه دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف ، هفت تا هشت ساعت بعد از خوردن شام، در ناشتایی بسر می برند، با مصرف صبحانه، مغز از قند کافی به عنوان غذا و منبع انرژی استفاده می کند. وی اظهارداشت: همچنین برای اینکه دانش آموزان اشتهای کافی برای خوردن صبحانه داشته باشند ، باید شام را در ساعات ابتدایی شب صرف کنند و شبها در ساعت معینی بخوابند تا صبح زود بیدار شوند و وقت کافی برای خوردن صبحانه داشته باشند. صالحی ادامه داد: اگر مدت زمان ناشتایی طولانی تر باشد، نگهداری قندخون در سطحی که مغز قادر به فعالیت طبیعی خود باشد، دشوارتر و یادگیری و تمرکز حواس مختل می شود. وی با اشاره به اینکه نخوردن صبحانه درصورتی که تداوم یابد تبدیل به عادت می شود، گفت: این امر کمبود دریافت مواد مغذی روزانه مورد نیاز فرد را موجب می شود که در وعده های دیگر جایگزین نخواهد شد. صالحی، آگاهی کودکان و خانواده هایشان را از تاثیرات بد نخوردن صبحانه امری ضروری دانست و گفت: غذاهایی مثل فرنی، شیربرنج، حلیم و عدسی که اغلب مورد علاقه کودکان هستند، از ارزش غذایی بالایی برخوردارند. این کارشناس ،نان، پنیر و گردو، نان و تخم مرغ، نان ، کره ، مربا و نان ، کره و خرما همراه با یک لیوان شیر را صبحانه هایی سالم و مغذی برای کودکان سنین مدرسه دانست. صالحی در ادامه به نقش میان وعده های غذایی در تغذیه دانش آموزان اشاره کرد و افزود: دانش آموزانی که صبحانه نمی خورند حتما نیاز به میان وعده های غذایی دارند. وی ادامه داد: بهتر است دانش آموزان، لقمه های خانگی حاوی نان ، پنیر، گردو ، تنقلات سنتی انواع مغزها، خشکبار و شیر را به عنوان میان وعده غذایی استفاده کنند. اجتمام / 2814/ 1564
۰ نفر