۶ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6504148
T T
۰ نفر

مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صنایع :

۶ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6504148
مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صنایع : معدن کاران باید از تخصص و فنون روز آگاهی داشته باشند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/06 اقتصاد.همایش.صنعت و معدن قم - مدیرکل دفتر اکتشاف وزارت صنایع و معادن گفت : معدن کاران باید اطلاعات و آگاهی خود در مورد معادن کشور را با استفاده از تکنولوژی های ارتباطی مدرن به روز کنند.
به گزارش ایرنا، سید رضا عظیمی عصر پنج شنبه در گردهمایی دست اندرکاران بخش معدن در سازمان صنایع و معادن قم تاکید کرد : انجام چنین اقدامی برای بهبود روند فعالیت ها سودمند است.
وی افزود : دنیا امروز به معادن و بحث اکتشاف و استخراج آن به صورت علمی می نگرد و جنبه های مختلف آن از جمله ارتقا کیقیت و بهبود وضعیت بازاریابی را مدنظر قرار می دهد.
عظیمی تصریح کرد : عدم شفافیت و به روز نبودن اطلاعات درباره معادن کشور از مهمترین مشکلاتی است که در این زمینه وجود دارد.
وی گفت: تنها حدود 35 درصد کشور دارای قابلیت معدن کاری است و گواهی صدور پروانه اکتشاف و بهره برداری از معادن نیز فقط در 25/7 درصد مساحت ایران صادر شده است.
عظیمی افزود : این در حالی است که 65 درصد دیگر مساحت کشور از نظر اکتشافات معدنی جای کار دارد و باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.
وی شفاف سازی و بروز رسانی اطلاعات مربوط به محدوده های اکتشافی را از سیاست های وزارت صنایع و معادن برشمرد و گفت : ما با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته و به صورت مکانیزاسیون در حال جمع آوری اطلاعات معادن هستیم تا سرمایه گذاران بتوانند به راحتی و با آگاهی وارد محدوده های اکتشافی موردنظر خود شوند.
مدیرکل دفتر اکتشاف وزارت صنایع و معادن افزود : در همین راستا، تا سقف 500 میلیون تومان با شرایط آسان و بدون نیاز به وثیقه، به بخش خصوصی تسهیلات پرداخت می شود و در این خصوص اولویت با متخصصین معدن است.
وی همچنین از اعطای تسهیلات ارزی به کسانی خبر داد که ماشین آلات مدرن اکتشافی از خارج وارد بکنند عظیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استعداد فراوان استان قم در بخش معدن اظهار داشت: قم علی رغم وسعت کم در تقسیمات کشوری دارای ظرفیت های معدنی بالایی بوده و بر اساس اکتشافات صورت گرفته دارای تنوع معدنی مختلف می باشد.
وی اضافه کرد : معادن مهمی از جمله منگنز، مس، سنگ آهن، گچ و مصالح ساختمانی در این استان در حال بهره برداری می باشد.
7407/ /550 شماره 003 ساعت 09:40 تمام
۰ نفر