۱۴ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6506785
T T
۰ نفر
نماینده مجلس:سهم فارس از خطوط ریلی و بزرگراه بسیار اندک است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/14 سیاسی.نماینده مجلس.خط آهن شیراز - نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه راه آهن اصفهان - شیراز اجرا شده ولی هنوز فعال نیست از این رو سهم استان فارس از خطوط ریلی و همچنین بزرگراه ها در حد صفر است.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ، محمدرضا رضایی کوچی، روز سه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرای پروژه راه آهن شیراز - جهرم - لار - بندرعباس ، بیان داشت: این وضعیت ناشی از این است که فارس در زمینه توجه به صنعت بسیار ضعیف عمل کرده و بیشتر به مقوله کشاورزی پرداخته است.
وی افزود: با توجه به عدم بارندگی و خشکسالی های اخیر، متاسفانه هم اینک استان فارس از حیث بیکاری ، رتبه اول را در کشور دارد.
این نماینده مجلس اضافه کرد: استان فارس در زمینه های مختلف از توانمندی و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و به لحاظ جمعیت و مساحت جزو هفت استان اول کشور است.
رضایی ادامه داد: اگر چه در زمان دولت های نهم و دهم ، فعالیت های خوبی در استان فارس انجام شده است ولی متاسفانه به دلیل اینکه طی سال های گذشته این استان مورد بی مهر قرار گرفته ، از این رو عقب ماندگی های این منطقه به حدی زیاد است که کارهایی که در این استان انجام شده است، نمودی ندارد.
وی افزود: راه اندازی پروژه خط راه آهن شیراز - جهرم ، لار - بندرعباس در اتصال خط آهن شمال به جنوب بسیار موثر است و افزون بر این در حمل و نقل کالا و مسافر و همچنین رونق اقتصادی این منطقه تاثیر بسزایی دارد.
رییس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از مطالب خود از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرددرزمینه توسعه فرودگاه جهرم و همچنین اختصاص بودجه برای جاده شیراز - جهرم ، لار- بندرعباس توجه ویژه ای داشته باشد.
مدیر عامل شرکت مجری پروژه خط راه آهن شیراز - جهرم ، لار - بندرعباس هم در این آیین گفت: این پروژه از 12 محور آغاز می شود و چهار ایستگاه مرکزی در چهار شهر نامبرده و در هر 50 کیلومتر هم ایستگاه های درجه سه احداث خواهد شد.
گلزاری افزود: برای اینکه این پروژه ظرف مدت 27 ماه به اتمام رسد ، می بایست در سه نوبت کار دنبال شود و افزون بر این برای رسیدن به هدف تعریف شده برای سال 1404 و احداث 25 هزار کیلومتر خط راه آهن باید حدود 800 کیلومتر طول اجرای این پروژه طی مدت یاد شده به انجام رسد.
وی بیان کرد: برای تحقق این مهم ، مسوولان امر می بایست در زمینه تملک املاک در مسیر و تامین سوخت مورد نیاز این پروژه ،همکاری لازم داشته باشند .ک/2 7369 /679 /678 شماره 068 ساعت 15:56 تمام
۰ نفر