۱۲ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6511188
T T
۰ نفر
توسط سازمان امورجمع آوری و فروش اموال تملیکی صورت گرفت ؟ فروش 330 میلیارد ریال اموال منقول و غیرمنقول در پنج ماهه نخست سال ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/12 اقتصاد.اموال تملیکی.انهدام تهران- مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از فروش 330 میلیارد ریال اموال منقول و غیر منقول تملیکی در پنج ماه ابتدای سال جاری خبر داد و گفت:این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد رشد داشته است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، اردشیر محمدی روز شنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع اموال به فروش رسیده ، 274 میلیارد ریال منقول و 56 میلیارد ریال غیرمنقول بوده و از این میان 20 درصد کالاها متروکه ، چهار درصد قضایی ، 74 رصد قاچاق و 2 درصد ضبطی است .
وی با بیان آنکه در این مدت 470 تن کالای غیربهداشتی و غیر استاندارد به ارزش 37 میلیارد ریال منهدم شده است ، اظهار داشت: مواد غذایی، البسه مستعمل، لوازم آرایشی و بهداشتی و کالاهای فرهنگی مغایر با شئونات ملی وفرهنگی از مهمترین دلایل انهدام برخی کالاها بوده است .
* فروش 860 میلیارد ریال اموال منقول و غیر منقول در سال گذشته محمدی با اشاره به عملکرد سال گذشته این سازمان نیز گفت: 860 میلیارد ریال اموال منقول و 181 میلیارد ریال اموال غیرمنقول در سال گذشته توسط سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به فروش رسیده است .
وی گفت که سال گذشته سه هزار تن کالای قاچاق و غیربهداشتی به ارزش 12 هزار میلیارد ریال نیز منهدم شده است.
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: ارزش کالاهای اعاده شده به گمرک در سال جاری به هزار و 300 میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج برابر رشد داشته است.
به گفته وی، بیشتر کالاهای اعاده شده سرمایه ای و واسطه بوده و در جهت کمک و حمایت از صنایع به گمرک بوده است.
وی با تاکیدبر اینکه، کالاهای متروکه بدون اجازه حاکم شرع به فروش نمی رسد ، گفت: کالاهای قاچاق نیز تنها پس از قطعیت در مراجع قضایی به فروش می رسد ** رشد 11 درصدی حجم کالای قاچاق ارجاعی به سازمان تملیکی محمدی تصریح کرد: حجم کالای قاچاقی که به این سازمان ارجاع شده 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
مدیرعامل سازمان جمع و فروش اموال تملیکی گفت که این سازمان ماهانه یک مزایده برگزار می کند وبر همین اساس 11 مزایده در سال گذشته برگزار شده است.
وی افزود : استان های تهران، فارس، هرمزگان و اصفهان بیشترین میزان فروش را در سال گذشته داشته اند.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در خصوص واگذاری اموال مازاد بانک ها و ارتباط آن با سازمان اموال تملیکی گفت: سازمان در این بخش نقشی ندارد اما برای ورود به این عرصه باید قانون مصوب شود.
اقتصام ** 1601**9141 شماره 034 ساعت 12:43 تمام
۰ نفر