۲۰ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6516399
T T
۰ نفر
یک هزار و 200 واحد در خراسان رضوی پروانه استاندارد دارند ........................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/07/1390 اقتصاد.استاندارد.نشان.واحد مشهد- معاون فنی اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان رضوی گفت: یک هزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی در سطح استان دارای پروانه استاندارد هستند.
محمد رضا طاهری سه شنبه شب در حاشیه مراسم تجلیل از واحدهای نمونه دارای نشان استاندارد خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: هم اکنون پنج هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان خراسان رضوی فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه از تیر ماه امسال کلیه واحدهای تولیدی و صنعتی مشمول استانداردهای اجباری شده اند، افزود: بر طبق این قانون تمامی صنایع و محصولات تولیدی نظیر صنایع فلزی، برق و الکترونیک ،صنایع غذایی، مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی باید پروانه استاندارد داشته باشند.
وی اظهار داشت: فرهنگ استاندارد سازی و ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی باید نهادینه شود و در رسیدن به این هدف نگرش مصرف کنندگان و تولید کنندگان نقش دارد. وی با اشاره به برنامه های هفته استاندارد طی روزهای 17 تا 25 مهر ماه، گفت: هر ساله 14 اکتبر مصادف با 22 مهر ماه روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است و در همین راستا از 22 واحد کیفی دارای نشان استاندارد که در سال گذشته عملکرد مطلوبی در استان خراسان رضوی داشته اند، تقدیر می شود.
طاهری با بیان اینکه هم اکنون 115 آزمایشگاه در صنایع مختلف خراسان رضوی فعالیت می کنند، افزود: در همین راستا به مناسبت روز جهانی استاندارد از یک آزمایشگاه همکار نیز تجلیل می شود.
به گفته وی همچنین یک شرکت بازرسی و یک شرکت آموزشی همکار در استان خراسان رضوی نیز به عنوان نمونه معرفی شده اند.
7487/659
۰ نفر