۲۰ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6516425
T T
۰ نفر

گزارش آبرسانی به 9 شهر یزد تشریح شد

۲۰ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6516425
گزارش آبرسانی به 9 شهر یزد تشریح شد ...................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/07/1390 اقتصاد.آب.مصوبات.یزد آبرسانی به 9 شهر که از مصوبات دور اول سفر هیات دولت به استان یزد می باشد با تکمیل آبرسانی به پنج شهر در حال اجراء می باشد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد آبرسانی و تأمین آب شرب به شهرهای بافق،زارچ ،مهریز،اشکذر و تفت به پایان رسیده است و در مناطق بهاباد ،ندوشن و خضر آباد نیز در مراحل اجرایی می باشد.
مدیر عامل این شرکت گفت:آبرسانی و تأمین آب شرب شهر بافق با 20 میلیارد ریال از سال 86 با حجم عملیاتی شامل دو فاز ، که عملیات اجرایی فاز اول هفت کیلومتر لوله گذاری و فاز دوم هم اجرای 5/11 کیلومتر لوله گذاری و ساخت 19 عدد حوضچه به پیشرفت فیزیکی 100 درصد رسیده است.
علی اسلامی افزود: آبرسانی و تأمین آب شرب شهر زارچ نیز که شامل ساخت یک باب مخزن پنج هزار متر مکعبی و اجرای 6 کیلومتر خط انتقال بوده با اعتبار12 میلیارد ریال از سال 86 آغاز شده و اکنون مشترکان این شهر نیز از آب انتقالی برخوردار می باشند.
وی بیان کرد:آبرسانی و تأمین آب شرب شهر اشکذر نیز با 5/11میلیارد ریال شامل اجرای خط انتقال به طول 2/3 کیلومتر با قطر لوله 500 میلی متر از جنس پلی اتیلن،ساخت یک باب مخزن ذخیره آب 5 هزار متر مکعبی به پیشرفت فیزیکی 100 درصد رسیده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه مجری این پروژه ها شرکت آبفای استان یزد بوده است بیان کرد: آبرسانی و تأمین آب شرب شهر مهریز با 120 میلیارد ریال شامل 4 فاز بوده که فاز اول شامل 5/7 کیلومتر لوله گذاری و ساخت یک باب مخزن 5 هزار متر مکعبی، فاز دوم و سوم شامل ساخت سه باب مخزن 500متر مکعبی جهت تعدیل فشار و 28 کیلومتر لوله گذاری، فاز چهارم نیز لوله گذاری بطول 5/7 کیلومتر که از سال 87 آغاز شده به پیشرفت فیزیکی 100 درصد رسیده است.
علی اسلامی خاطر نشان ساخت: آبرسانی و تأمین آب شرب به شهر تفت نیز که با اعتباری افزون بر 51 میلیارد ریال با اجرای 28 کیلومتر لوله گذاری خط انتقال از طرف شرکت آب منطقه ای استان یزد انجام شده به پیشرفت فیزیکی 100 درصد رسیده است.
اسلامی با اشاره به اینکه آبرسانی به رستاق نیز توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد انجام شده اظهار داشت: این پروژه نیز با اعتباری افزون بر 34722 میلیون ریال شامل جرای خط انتقال بطول 35 کیلومتر، ساخت دو باب ایستگاه پمپاژ، ساخت مخزن 4500 متر مکعبی و حفر سه حلقه چاه می باشد که از سال 86 آغاز شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 62 درصد در حال اجراء می باشد.
مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد اذعان داشت:آبرسانی به شهر بهاباد نیز فاز یک آن با70 درصد پیشرفت کار در دست اجراء می باشد و شامل اجرای چهار فاز شامل ساخت یک باب مخزن پنج هزار مترمکعبی و اجرای77 کیلومتر خط انتقال با برآورد اعتبار 83 میلیارد ریال از سال 88 آغاز شده است.
علی اسلامی با اشاره به اینکه آبرسانی به خضرآباد نیز در حال انجام مطالعات تکمیلی می باشد، گفت: آبرسانی به ندوشن نیز مطالعات آن انجام شده و بخشی از لوله ها خریداری و پیمانکارانتخاب شده وعملیات اجرایی به زودی شروع می شود. ک/1 7546/1968
۰ نفر