۲۶ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6517981
T T
۰ نفر
رسانه ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه دارند ...........................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/07/1390 اجتماعی.فنی و حرفه ای.رسانه ارومیه - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی گفت: رسانه ها با انعکاس اخبار مربوط با فعالیت های آموزش های فنی و حرفه ای در جامعه، اذهان عمومی را نسبت به تلاش های این مجموعه، آشنا و نقش مهمی در فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه دارند.
"حمیدرضا خانپور" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ترویج فرهنگ مهارت آموزی یکی از ضروریات اجتناب ناپذیر جوامع صنعتی است چرا که رشد و توسعه این جوامع در گرو به کارگیری نیروی انسانی ماهر و متخصص است.
وی گفت: نظام آموزش مهارتی مبتنی بر دانش پایه و مهارت آموزی در محیط واقعی کار و کارگاه است و این روند منجر به تولید مهارت و ارتقاء مهارت نیروی کار استان می شود.
وی اظهار کرد: احیا، بازسازی و نوسازی فضای آموزشی کمک شایانی بر فرایند یادگیری آموزشی به ویژه آموزش های مهارتی دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: آموزش های فنی و حرفه‌ای با ارتقای مهارت جوانان جویای کار و شاغلان به ویژه در بخش مشاغل پایه، مشاغل خانگی، احیای نظام استاد شاگردی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار راهکار اساسی محسوب می شود.
خانپور با اشاره به ساماندهی، آموزش و سنجش مهارت قالیبافان استان یادآور شد: بزودی برای بیش از 10 هزار نفر از فرشبافان استان پس از برگزاری سنجش مهارت، پروانه مهارت صادر و آنان از مزایای بیمه و بازنشستگی تأمین اجتماعی برخوردار می شوند.
وی افزود: سالانه بیش از 40 هزار نفر از جوانان جوایای کار در استان در بیش از 300 کارگاه آموزشی فعال و 500 حرفه تخصصی و مهارتی دوره های آموزشی و مهارتی را در بخش های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر طی می کنند.
وی گفت: این سازمان همچنین در کارگاه های تخصصی مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ها و در پادگان های نظامی و انتظامی و زندان های استان با همکاری مراکز آموزش بخش خصوصی دوره هایی را برای علاقه مندان برگزار می کند.
7125/581
۰ نفر