۲۹ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6521413
T T
۰ نفر
استفاده از سگ های مواد مخدر یاب در هفت گمرک، عملیاتی می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/29 اقتصاد.گمرک.سگهای موادیابد تهران - رئیس گل گمرک ایران گفت: گمرک ایران برای تشدید مبارزه با قاچاق مواد مخدر استفاده از سگ های مواد مخدریاب را در دستور کار خود قرار داده است.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی گمرک ایران،اردشیر محمدی در بازدید از واحد آموزش و عملیات سگ های موادیاب در گمرک جنوب تهران، افزود: استفاده از این نوع سگ ها ضریب ریسک قاچاق مواد مخدر و درصد موفقیت گمرک را در این بخش افزایش می دهد.
وی با تاکید بر ارائه آموزش های مطلوب به کارکنان گمرک برای استفاده از سگ های مواد یاب و بهره برداری موثر از این روش، گفت: با انجام آموزش های لازم و ایجاد آمادگی کامل در کارکنان، استفاده از سگ های موادیاب در گمرکات آغاز خواهد شد.
براساس این گزارش، هم اکنون تعدادی از کارکنان گمرکات مرزی پیرانشهر، سرخس، آستارا، دوغارون، بازرگان و گمرکات اهواز و شهریار در حال گذراندن دوره آموزش و فراگرفتن نکات تئوری و عملی هستند.
این گزارش حاکی است، کارآموزان در طول دوره 45 تا 60 روزه آموزش در حین جلسات تمرینی، موادی را در نقاط مختلف وسیله نقلیه جاسازی کرده و با استفاده از کلمات از قبل آموزش داده شده به سگ، از این حیوان می خواهند که مواد مذکور را کشف کند. در این شیوه برقراری ارتباط مناسب بین سگ و مربی حائز اهمیت است و می تواند به موفقیت کشف قاچاق کمک کند.
اقتصام ** 9123 ** 1558 شماره 050 ساعت 14:01 تمام
۰ نفر