۱ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6521646
T T
۰ نفر

250 طرح صنعت نفت در اولویت تخصیص اعتبار قرار گرفت

۱ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6521646
250 طرح صنعت نفت در اولویت تخصیص اعتبار قرار گرفت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/01 اقتصاد.وزارت نفت.نفت و گاز تهران - معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری، از تعیین 250طرح اولویت دار در وزارت نفت برای تخصیص بهینه منابع مالی خبر داد و گفت: از مجموع طرحهای یاد شده، 130 طرح به بخش بالادستی این صنعت اختصاص دارد.
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی وزارت نفت، محسن خجسته مهر، توسعه میدان های مشترک را اولویت صنعت نفت در سال 89 برشمرد و گفت: میدان گازی پارس جنوبی در اولویت تخصیص اعتبار قرار دارد.
وی ادامه داد: در قانون بودجه 89، به افزایش سرمایه گذاری در این میدان توجه بیشتری شده است و در سال جاری، توسعه تمام فازهای باقیمانده پارس جنوبی آغاز خواهد شد.
معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری، تصریح کرد: برنامه ریزی لازم برای افزایش تولید از میدان های مشترک نفتی در حال تولید، همچنین به تولید رسیدن برخی میدان های نفتی جدید در حال توسعه در این سال محقق خواهد شد.
خجسته مهر اظهار داشت: در سال جاری توصیف و تحدید ساختارهای اکتشافی میدان های مشترک و غیرمشترک نیز با تخصیص اعتبار مشخص بطور جدی دنبال می شود.
وی درباره سیاست وزارت نفت برای همکاری های نفتی با کشورهای همسایه، گفت: سیاست وزارت نفت در همکاری با کشورهای همجوار مطابق با قوانین جمهوری اسلامی، تعامل سازنده به جای رقابت بازدارنده است.
خجسته مهر با بیان اینکه سهم قابل توجهی از تولید نفت در برنامه پنجم توسعه به میدان های مشترک اختصاص خواهد داشت، گفت: براساس این برنامه، تمام فازهای باقی مانده پارس جنوبی توسعه و با تدابیر ویژه اتخاذ شده برای جذب منابع مالی، سهم قابل توجهی از این منابع به میدان های مشترک تخصیص خواهد یافت.
معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری تصریح کرد: علاوه بر اولویت داشتن توسعه میدان های مشترک و حداکثر تولید از میدان گازی پارس جنوبی، تزریق گاز به میدان های نفتی بویژه میدان نفتی آغاجاری بطور جدی در دستور کار خواهد بود.
وی مهم ترین وظیفه معاونت برنامه ریزی را صیانت از منابع هیدروکربوری اعم از اکتشاف، تولید و توسعه برشمرد و گفت: صیانت در یک زنجیره ارزش خود را نشان می دهد و نمی توان فقط به یک حلقه از زنجیره توجه کرد.
خجسته مهر بر استفاده از فناوری های جدید در کشور تاکید کرد و گفت: استفاده از فناوری های روزآمد دنیا با هدف توسعه پایدار باید بطور جدی در دستور کار قرار بگیرد؟ در همین حال مدیریت فناوری موجود در صنعت نفت نقش تعیین کننده ای در کشور دارد.
اقتصام ** 1568 ** 1558 شماره 058 ساعت 16:52 تمام
۰ نفر