۲ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6532294
T T
۰ نفر
اجرای 10هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/02 اقتصاد.نفت.شرکت مهندسی وساختمان تهران- مدیرعامل شرکت ملی مهندسی وساختمان نفت ایران گفت : تعداد 34 پروژه اجرایی ، مطالعات پالایشگاهی و خطوط لوله در این شرکت به ارزش 100 هزار میلیارد ریال ( 10 هزار میلیارد تومان ) تعریف شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، توفیق آزرمگینروز یکشنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران بابیان اینکه شرکت ملی مهندسی وساختمان نفت جزو 13 شرکت زیرمجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی است، مسئولیت این شرکت را اجرای طرحهای توسعه ای در بخش پالایش فرآورده های نفتی و خطوط لوله و مخابرات عنوان کرد.
وی بابیان اینکه مبالغ پیش بینی شده برای هر پروژه باید در مدت سه سال جذب شود، افزود: تخصیص سالانه حدود 25 هزار تا 30 هزار میلیارد ریال ( دوهزار و 500 تا 3 هزار میلیارد تومان ) مصوب شده است.
آزرمگین اجرای طرح توسعه ای در پالایشگاه شازند اراک ،طرح بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس، بهینه سازی کیفیت فرآورده های نفتی پالایشگاه تهران و اصفهان را از طرحهای در دست اجرای این شرکت عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران بابیان اینکه این شرکت درحال حاضر احداث دو هزار کیلومتر خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی ، 650 کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت خام را در دست اجرا دارد، تصریح کرد با تکمیل پروژه های در دست اجرای این شرکت ظرفیت انتقال فرآورده های نفتی به 120 میلیون لیتر درروز افزایش می یابد و همچنین 550 هزار بشکه به ظرفیت انتقال نفت خام افزوده خواهد شد.
به گفته وی در حال حاضر 40 شرکت پیمانکاری با این شرکت همکاری دارند که از این تعداد 38 شرکت پیمانکاری داخلی و دو شرکت خارجی است که در پروژه های مخابراتی فعالیت می کنند و همچنین از خدمات 50 شرکت مشاوره ای برای اجرای پروژه ها استفاده می شود.
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران تصریح کرد: با اتمام پروژه های پالایشگاهی 27 میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین کشور افزوده خواهد شد و در مرحله بعدی با شروع بهره برداری از پروژه تثبیت ظرفیت پالایشگاه ابادان 36 میلیون لیتر دیگر به این میزان تولید افزوده می شود.
آزرمگین گفت: براساس برنامه پیش بینی شده ، پروژه پالایشگاه آبادان باید درمدت 48 ماه در مدار بهره برداری قرارگیرد.
وی بهبود کیفیت فرآورده های نفتی تولیدی در پالایشگاه های کشور را از دیگر برنامه های در دست اقدام این شرکت برشمرد تا براساس قانون، کیفیت این فرآورده ها به استاندارد جهانی یورو چهار و پنج برسد.
آزرمگین در خصوص اینکه تاخیر رسیدن کیفیت بنزین تولیدی داخل به استاندارد یورو چهار براساس برنامه زمان بندی ، سبب شده است خودروسازها نیز به کیفیت تولید خودروها بی توجه شوند، تاکید کرد از پایان سال جاری و اوایل سال اینده با قرارگرفتن مرحله یک توسعه پالایشگاه شازند درمدار بهره برداری ، به این تکلیف خواهیم رسید.
وی در خصوص بهره برداری از خطوط لوله دردست احداث نیز افزود: خط لوله ری - قرچک پاییز سال جاری و خط لوله ری - کن تا هشت ماه آینده بهره برداری خواهند شد.
آزرمگین با بیان اینکه در حال حاضر طرحهای در دست اقدام در پالایشگاه های شازنداراک 84 درصد، بندرعباس 50 درصد، تهران 82 درصد و اصفهان 16 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: فاز اول پالایشگاه اراک پایان سال جاری ،فاز دوم این پالایشگاه در شش ماهه اول سال آینده ، پالایشگاه تهران در شش ماهه اول سال اینده ، پالایشگاه بندر عباس تا پایان سال 1390 و پالایشگاه اصفهان تا پایان سال 1392 به بهره برداری خواهند رسید.
وی طرحهای پالایشگاه های شازند اراک ، تهران، بندرعباس ، خطوط لوله ماهشهر به تهران ،ساماندهی بندر صادراتی ماهشهر ، خطوط لوله فرآورده های آبادان به تهران را در اولویت طرحهای این شرکت عنوان کرد.
آزرمگین در خصوص اجرای چهار پروژه ساخت پالایشگاهی در کشورهای ونزوئلا و اندونزی اظهارداشت: در ساختار جدید، این پروژه ها از این شرکت منفک شده و به شرکت توسعه پالایشگاه ها واگذار شده اند.
وی در خصوص توان این شرکت در اجرای پروژه های خارج از کشور نیز گفت: شرکت مهندسی وساختمان نفت دولتی بوده وبراساس اساسنامه اجازه اجرای پروژه در خارج و داخل از کشور را ندارد.
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی وساختمان تصریح کرد: دراین شرکت توان اجرای پروژه های داخلی و خارجی وجود دارد ، اما براساس سیاستگذاری شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده های نفتی ، پروژه ها عملیاتی می شوند.
اقتصام 1053** 1561** شماره 031 ساعت 12:48 تمام
۰ نفر