۲۰ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6537367
T T
۰ نفر

سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

۲۰ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6537367
سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد: جعبه نوار مکالمات و پارامترهای پروازی هواپیمای بوئینگ 727 هما پیدا شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/20 اقتصاد.حمل و نقل.هوایی تهران - مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از پیدا شدن جعبه نوار مکالمات و پارامترهای پروازی بوئینگ 727 ایران ایر خبر داد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان هواپیمایی کشوری، عباس مسیبی افزود: کارگروه تخصصی اعزامی سازمان هواپیمایی کشوری که متشکل از کارگروه سازه هواپیما، کارگروه نوار مکالمات خلبان، کارگروه نوار پارامترهای موتور و غیره بودند، شب گذشته به دنبال فرود ناموفق یک فروند بوئینگ 727 ایران ایر، به سرعت درمحل حادثه مستقر شده و عملیات بررسی دقیق علت وقوع حادثه هواپیمای مسافربری تهران ارومیه را علیرغم شرایط بد آب و هوایی آغاز کردند.
وی با بیان اینکه هم اکنون جعبه FDR (نوار پارامترهای پروازی از قبیل سرعت، شتاب، ارتفاع، جهت حرکت هواپیما) و CVR (نوار مکالمات ضبط شده خلبان با برج مراقبت، کروی پرواز) که جعبه سیاه هواپیما محسوب می شود پیدا شده، اظهار داشت: پس از انتقال جعبه های یادشده به تهران بازخوانی آن آغاز خواهد شد.
یک فروند بوئینگ 727 به شماره پرواز 277 متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در مسیر تهران ـ ارومیه ساعت 19 و 45 دقیقه شب گذشته در نزدیکی فرودگاه ارومیه با 105 نفر سرنشین دچار سانحه شد.
براساس اعلام مسئولان، این هواپیما هنگام فرود در فرودگاه ارومیه به علت نامساعد بودن هوا و عدم دید کافی از نشست در باند فرودگاه انصراف داده و مجددا به آسمان بازگشته که در پنج مایلی این فرودگاه دچار سانحه شده است ** شمار افراد شناسایی شده حادثه سقوط هواپیمای ارومیه به 63 نفر رسید این در حالی است که براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی شمار افراد شناسایی شده حادثه سقوط هواپیمای ارومیه تا لحظه ارسال خبر به 63 نفر رسیده است.
براساس این گزارش اداره کل پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی، با معرفی هویت 11 نفر دیگر از کشته شدگان سانحه هواپیمای ارومیه اعلام کرد: تعداد اجسادی که تاکنون هویت آنها شناسایی شده به 63 نفر می رسد که در این میان نام 42 مرد و 21 زن دیده می شود.
اقتصام ** 2021 ** 1558 شماره 071 ساعت 17:10 تمام
۰ نفر