۲۴ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6561365
T T
۰ نفر
132 میلیون بشکه نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تولید شد ..................................................................
گچساران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/1/87 داخلی.اقتصادی.نفت.گچساران.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: این شرکت در شش ماه گذشته، بیش از 132 میلیون بشکه نفت تولید کرد.
رجبعلی رحمتی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تولید نفت، 9/6 درصد بیش از تعهدات این شرکت بوده است.
وی ادامه داد:سهمیه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در شش ماه گذشته برای افزایش تولید 51 هزار بشکه در روز بود که این میزان به 54 هزار و 500 بشکه افزایش یافت.
به گفته وی،این شرکت در شش ماه گذشته، 650 هزار بشکه بیش از تعهدات خود نفت تولید کرد.
وی این موفقیت را حاصل تلاش شبانه روزی کارکنان متعهد بخش های مختلف شرکت نفت گچساران در راه اندازی چاه های جدید، تعمیر و عملیات ترمیمی چاه های موجود، تعمیرات اساسی به موقع تاسیسات و خطوط لوله دانست.
رحمتی گفت:بهسازی و ترمیم سیستم گاز احیای گچساران و بی بی حکیمه، تلاش برای استقراراستانداردایزو 17025 درآزمایشگاه های شیمیایی شرکت،ایمن سازی خطوط لوله صادراتی، برنامه ریزی برای جمع آوری گازهای همراه و گنبدی ، تعمیرات اساسی خطوط لوله نفت و گاز ، ساخت دستگاه تفکیک گر سیار نفت ، نصب فیلتر و احداث لخته گیر سیاهمکان با هدف تحقق اهداف زیست محیطی در تاسیسات شرکت صورت گرفته است .
وی افزود: در شش ماه گذشته بطور متوسط بیش از یک هزار و 450 میلیون فوت مکعب گاز همراه و گنبدی در گچساران تولید شد و حدود یک هزار و 90 میلیون فوت مکعب گاز در روز برای افزایش توان تولید در 22 حلقه چاه تزریقی گچساران و بی بی حکیمه تزریق شد.
او ادامه داد: مابقی گازهای تولید شده در پالایشگاههای گاز و گاز مایع 900 پازنان ، 1200 گچساران و 1300 سیاهمکان مایع گیری و شیرین شد و پس از تولید به نفتا و مایعات گازی به مصرف خوراک مجتمع پتروشیمی بندرامام رسید.
رجبعلی رحمتی گفت: میانگین تولید نفتا در شش ماه گذشته در کارخانه گاز و گاز مایع 900 پازنان دو ، روزانه 12 هزار و 277 بشکه و مایعات گازی مجتمع های 1200 و 1300 در مجموع 33 هزار 500 بشکه بوده است .
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران افزود: ایمن سازی خطوط لوله و تاسیسات به لحاظ اهمیت یکی از برنامه های مهم شرکت است و به همین دلیل ،مرمت خطوط لوله نفت و گاز واحدهای بهره برداری یک تا چهار گچساران با پنج میلیارد 500 میلیون ریال اعتبار به بخش خصوصی واگذار شده است .
وی ، پروژه احداث ایستگاه تقویت فشار گاز نرگسی با هدف جمع آوری گاز و نسوزاندن آن را یکی از پروژه های مهم در دست اقدام برشمرد و ادامه داد: این پروژه بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گفته وی ، با بهره برداری از این پروژه ، روزانه از سوزاندن 6/17 میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری می شود.
رحمتی یکی دیگر از پروژه های مهم انجام شده در شرکت نفت گچساران را احداث مجموعه تفکیک گر نفت منصورآباد و خویز ذکر کرد و گفت: این پروژه علاوه بر امکان استحصال روزانه هفت هزار بشکه نفت ، به لحاظ دقت و سرعت عمل در طراحی ، تامین قطعات و نصب یک افتخار برای کارکنان شرکت است.ک/3 7461/566/675 شماره 059 ساعت 12:44 تمام
۰ نفر