۲۸ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6562011
T T
۰ نفر
رشد تسهیلات پرداختی صندوق تعاون در خراسان رضوی 60 درصد برآورد شد ...............................................................
مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/01/87 داخلی.اقتصادی.تعاون.
سرپرست صندوق تعاون در خراسان رضوی گفت: تسهیلات پرداختی این صندوق طی پارسال در مقایسه با سال ماقبل 60 درصد رشد داشت.
حسن قریانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی مجموع تسهیلات پرداختی پارسال این صندوق را 130 میلیارد ریال برآورد کرد.
وی افزود: میزان سپرده های جذب شده توسط شعب صندوق تعاون استان خراسان رضوی نیز پارسال با رشد 265 درصدی به 500 میلیارد ریال رسید.
او ساماندهی ارایه خدمات به شرکتهای تعاونی مسکن مهر را از دیگر اقدامات مهم صندوق تعاون خراسان رضوی در سال گذشته برشمرد و گفت: صندوق تعاون در این استان پارسال 300 میلیارد ریال تسهیلات به شرکتهای تعاونی مسکن مهر پرداخت کرد.
وی تاسیس بانک توسعه تعاون را از اقدامات بسیار مناسب دولت نهم توصیف و بیان کرد: تاسیس این بانک در رونق اقتصادی و شکوفایی بخش تعاون تاثیر بسزایی دارد.
رو گفت: بعد از تشکیل بانک توسعه تعاون، پرداخت تسهیلات به شرکتهای تعاونی تنها از سوی این بانک انجام می شود و صندوق تعاون در سطح کلان کشوری به صندوق ضمانت سرمایه گذاری شرکتهای تعاونی تغییر نام می دهد.
وی افزود: با تاسیس "بانک توسعه تعاون" صندوق تعاون استانهای کشور با ساختاری جدید به عنوان سرپرستی و شعب این بانک در استانها ادامه فعالیت می دهند.
او گفت: بر این اساس مشغول ایجاد بسترهای لازم و افزایش سازوکارهای موجود تشکیل بانک توسعه تعاون در استان خراسان رضوی هستیم.
وی افزود: هم اکنون شعب صندوق تعاون در 15 شهرستان خراسان رضوی فعال است و شعب این صندوق در چناران، کلات و فریمان هم در سال جاری راه اندازی می شوند.ک/3 7490/1654/589/660 شماره 083 ساعت 15:48 تمام
۰ نفر