۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6564802
T T
۰ نفر
معاون شرکت برق منطقه ای فارس:درصورت عدم صرفه جویی، خاموشی در راه است ....................................................................
شیراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/2/87 داخلی.اقتصادی.برق.
معاون هماهنگی شرکت برق منطقه ای فارس گفت: امسال با توجه به بحران آب که دراین استان با آن مواجه شدیم،مشترکین برق باید مصرف خود راکاهش دهند، زیرا درصورت افزایش مصرف، ناچار به اعمال خاموشی هستیم.
به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا،مهندس ابراهیم شعرا در نشست مدیریت مصرف برق شرکت های توزیع برق فارس، شیراز و بوشهر افزود: صرفه جویی در مصرف آب وبرق یکی ازمهمترین رسالت های مردم ومسوولان است و به همین دلیل از کشاورزان که در امور کشاورزی خود از نیروی برق استفاده می کنند درخواست می کنیم با توجه به معضل خشکسالی کنند، در ساعات اوج مصرف، از ساعت 13 تا 16 واز غروب آفتاب تا ساعت 23 تا حد امکان از آبهای زیرزمینی استفاده نکنند.
شعرا گفت:برای تعدیل برق مصرفی اصناف مختلف وضرورت کاهش مصرف برق صنایع نیز پیش بینی هایی صورت گرفته است و با توجه به شرایط موجود در وضعیت آب و برق کشور و احتمال بروز افت ولتاژ بر روی شبکه های برق رسانی،انتظاراین است که صاحبان صنایع با قراردادن ساعات تعطیل و یاتعمیرات خود درتابستان و در روزهای اوج مصرف، با استفاده از دیزل ژنراتورهای موجود خود، صنعت برق فارس را در تامین برق مورد نیاز، یاری دهند.
این مسوول ادامه داد: در این زمینه خوشبختانه برق فارس، پارسال نتایج خوبی را به ویژه در شهرستان بوشهر و از طریق جدا کردن مصرف برق صنایع از شبکه های برق و استفاده از مولدهای خود به دست آورد.
شعرا اضافه کرد: در سال های پیشین،استان فارس برای جبران عدم توازن میان تولید و مصرف برق به ناچار بین یک هزار و 100 تا یک هزار و500 مگاوات انرژی برق را ازطریق تبادل وارد کردکه باوارد مدارشدن نیروگاه های برق درشهرستان های جهرم،کازرون و عسلویه، میزان قابل توجهی از فشار شبکه ها تعدیل یافت و در نتیجه نیازصنعت برق رابه تبادل انرژی به حداقل رساند به نحوی که پیش بینی می شد در صورت نبود خشکسالی در سال جاری،هیچگونه خاموشی اعمال نشود.ک/1 679/677/675 شماره 126 ساعت 19:02 تمام
۰ نفر