۲۵ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6573104
T T
۰ نفر
ورشکستگی یک بانک بزرگ آمریکایی ، 5000 نفر را در انگلیس بیکار کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/25 لندن - بدنبال اعلام وشکستگی بانک سرمایه گذاری لیمن برادرز آمریکا، حداقل پنج هزار نفر روز دوشنبه در انگلیس شغل خود را از دست دادند.
به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی ، این افراد عمدتا در شعبات و شرکت های وابسته به بانک لیمن برادرز که یکی از بزرگترین بانک ها و موسسات مالی جهان و آمریکا به شمار می رود، کار می کردند.
چند تن از مدیران شرکت های وابسته به لیمن برادرز در انگلیس عصر دوشنبه با برگزاری یک کنفرانس خبری در لندن تایید کردند که اکثر شرکت های اقماری و موسسات وابسته به این بانک آمریکایی نیز عملا ورشکسته شده اند.
به گفته این مدیران فعلا فقط دو شرکت وابسته به لیمن برادرز توانسته اند به کار خود ادامه دهند.
طی دو روز گذشته گفت و گوهای فشرده ای میان مسئولان شرکت های وابسته به لیمن برادرز در لندن و مقامات خزانه داری انگلیس و نهاد ناظر بر فعالیت بانکها و موسسات مالی این کشور در جریان بود تا تاثیرات منفی این ورشکستگی بزرگ مالی را بر اقتصادی انگلیس کاهش دهد.
بانک مرکزی انگلیس روز دوشنبه حدود پنج میلیارد پوند به بازار مالی این کشور تزریق کرد تا اثرات منفی این تحول اقتصادی را کاهش دهد.
اعلام ورشکستگی بانک سرمایه گذاری لیمن برادرز آمریکا همچنین باعث شد تا از نخستین دقایق آغاز ساعات کاری در اروپا، ارزش سهام در بازارهای مالی مختلف از جمله در بازار سهام لندن سقوط کند.
بانک مرکزی انگلیس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این بانک با دقت وضعیت بازار مالی بویژه موقعیت پوند استرلینگ را زیر نظر دارد تا در صورت لزوم اقدامات بیشتری را به عمل آورد.
بانک سرمایه گذاری لیمن برادرز که یکی از بزرگترین بانک های سرمایه گذاری در آمریکا و حتی در جهان به شمار می رود عصر دیروز رسما اعلام ورشکستگی کرد.
این بانک سرمایه گذاری در حالی اعلام ورشکستگی می کند که تلاش های زیادی طی ماههای اخیر برای نجات این بانک صورت گرفت ولی در نهایت همه این تلاش ها ناکام ماند.
یکی از آخرین تلاش های صورت گرفته برای نجات بانک لیمن برادرز، مذاکراتی بود که بانک بارکلیز انگلیس برای خرید بخشی از سهام بانک آمریکایی آغاز کرده بود که روز گذشته رسما اعلام کرد مذاکرات بی نتیجه پایان یافته است .
آخرین گزارش ها از بازار مالی لندن حاکی است که سهام برخی بانک های انگلیسی نیز در آغاز هفته کاری حدود پنج درصد سقوط کرده است .
اروپام **345**شبک شماره 037 ساعت 20:22 تمام
۰ نفر