۱۸ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6577574
T T
۰ نفر
هزینه های تردد ناوگان جاده ای ایران در سوریه باید کاهش یابد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/18 اقتصاد.حمل و نقل.شبکه جاده ای.ناوگان همزمان با برگزاری نخستین اجلاس کمیته فنی مشترک همکاری های حمل و نقل جاده ای ایران و سوریه، بر ضرورت کاهش هزینه های حمل و نقل برای ناوگان ایرانی که در سوریه تردد می کنند، تاکید شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، کارشناس دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان حمل و نقل جاده ای روز دوشنبه با بیان این مطلب افزود : طی برگزاری اجلاس کمیته فنی مشترک همکاری های حمل و نقل ایران و سوریه در تهران، طرفین بر اجرای مفاد موافقتنامه حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر تاکید کردند.
معصومه کاوه زاده اظهار داشت: این اجلاس در پی توافق های مندرج در یادداشت تفاهم دهمین اجلاس کمیته عالی همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه به منظور مذاکره در زمینه مشکلات موجود حمل ونقل کالا و مسافر بین دو کشور برگزار شد.
وی در خصوص موارد مطرح شده در اجلاس گفت: مسائل و مشکلات حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر درخصوص روان سازی و افزایش تسهیلات حمل و نقل، حذف کارنه دو پاساژ برای ناوگان ایرانی، کارنه تیر، قوانین و مقررات حمل و نقلی و مسائل گمرکی بررسی شد.
کاوه زاده سپس افزود: در این اجلاس همچنین مدیرکل حمل و نقل جاده ای وزارت حمل ونقل جمهوری سوریه و سرپرست هیات سوری نیز از افزایش میزان سوخت وسایل نقلیه ایرانی هنگام خروج از مرز سوریه در چارچوب قوانین جدید این کشور ،خبر داد.
وی ادامه داد: در این نشست همکاری سه جانبه حمل ونقلی بین کشورهای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری عراق و جمهوری عربی سوریه و گسترش حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر و ترانزیت از طریق عراق مطرح و مقرر شد طرفین برای برقراری این روابط تمهیدات لازم را فراهم آوردند.
در سال گذشته نزدیک به 11 هزار سفر ناوگان حمل ونقل جاده ای کالا و مسافر ایرانی به قلمرو سوریه صورت گرفت . این آمار با توجه به گسترش مناسبات و افزایش میزان جابه جایی کالا و مسافر در آینده افزایش خواهد یافت .
لازم به ذکر است ، در این اجلاس ریاست هیات ایرانی را محمد جواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی و سرپرست هیات سوری را ریاض خلیفه مدیرکل حمل ونقل جاده ای وزارت حمل و نقل جمهوری سوریه بر عهده داشتند.
اقتصام ** **1574 1557 شماره 015 ساعت 12:51 تمام
۰ نفر