۱۹ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6577618
T T
۰ نفر

تعرفه بیمه 28 محصول زراعی و باغی کاهش یافت

۱۹ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6577618
تعرفه بیمه 28 محصول زراعی و باغی کاهش یافت ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/19 عضو هیان مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: تعرفه بیمه 28 محصول زراعی و باغی در سال زراعی کاهش یافته است.
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، قربانعلی خمسه در میزگرد تحصصی برنج کشور ، افزود: اگرچه امسال به دلیل مسایلی نظیر سرمازدگی و خشکسالی میزان تعهد و غرامت پرداختی به تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی افزایش یافته است، اما با این وجود صندوق بیمه محصولات کشاورزی با توجه ویژه مجلس و دولت، تعرفه بیمه 28 محصول زراعی و باغی را کاهش داده است.
وی با اشاره به تقسیم بندی کشور از نظر پوشش بیمه ای محصولات کشاورزی به پنج منطقه و تعیین 120 گزینه بیمه ای برای این محصولات، اظهار داشت: هم اکنون حق بیمه دریافتی برای محصولات مختلف از 42 هزار ریال تا 300 هزار ریال برای هر هکتار در نوسان است در حالی که پارسال تا 400 هزار ریال برای پوشش بیمه ای هر هکتار محصول کشاورزی در مناطق بسیار پرخطر نیز از کشاورزان دریافت می شد.
عضو هیات مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این میان از برنج به عنوان تنها محصولی یاد کرد که تا 48 ساعت پس از برداشت محصول نیز زیر پوشش بیمه قرار دارد.
به گفته خمسه، پوشش بیمه ای برنج از سال 67 - 66 با 2 رقم آمل 2 و 3 در شهرستان آمل آغاز شد و هم اکنون تمام ارقام برنج کشور زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد.
وی سهم برنج را از بیمه محصولات کشاورزی سه درصد و سهم شالیکاران را از مجموع بیمه گذاران نزد صندوق بیمه محصولات کشاورزی بیش از 15 درصد اعلام کرد و گفت: این امر، بیانگر استقبال فراوان شالیکاران برای پوشش بیمه ای محصول و اراصی آنان است.
خمسه افزود: برای پاسخگویی به استقبال کشاورزان، هم اکنون 28 شرکت بیمه ای در استان گیلان ایجاد شده و کشاورزان می توانند برای پوشش بیمه ای به این شرکت ها مراجعه کنند.
عضو هیات مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی در پایان با اشاره به برنامه این صندوق برای علمی کردن پوشش بیمه ای برنج، گفت: در منطقه فومن عملیاتی با استفاده از عکس های ماهواره ای در این زمینه آغاز شده که با تکمیل فعالیت ها، امکان عملیاتی کردن بیمه علمی برنج فراهم خواهد شد.
اقتصام ** 9134 ** 1558 شماره 015 ساعت 14:29 تمام
۰ نفر