۳۱ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6596616
T T
۰ نفر
استاندار گیلان : آزادسازی سواحل دریا از سیاست های مهم دولت نهم است ...................................................................
رشت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 31/03/86 داخلی.اقتصادی.ساحل.
استاندار گیلان گفت: آزادسازی سواحل دریا از سیاست های راهبردی دولت نهم است.
به گزارش ایرنا ،" علی عبدالهی " روز پنجشنبه درمراسم افتتاح طرحهای سالم سازی سواحل استان گیلان در مجتمع مروارید بخش خشکبیجار رشت افزود : این آزادسازی براساس ماده 63 قانون برنامه چهارم توسعه مبنی بر آزادسازی 60 متری حریم دریا صورت گرفته است.
وی یادآورشد: بخش عظیمی از سواحل دریا در استان های شمالی دست بخش خصوصی و دولتی بود که با سفر رییس جمهور به استان مازندران، تصمیم بر آزادسازی سواحل دریا مورد تاکید قرار گرفت.
وی گفت : اولین گام آزادسازی سواحل دریا از دستگاههای دولتی آغاز شد و آحاد جامعه به شدت از این سیاست دولت احساس رضایت کردند.
وی افزود: دستگاه های از قبیل بنادر، کشتیرانی ونیروهای مسلح که ماموریت ذاتی آنان سروکار داشتن با آب و ساحل است از این مصوبه دولت مستثنی هستند و بقیه ادارات دولتی و خصوصی مشمول طرح آزادسازی می شوند.
استاندار گیلان گفت : این استان 277 کیلومتر ساحل دارد که از این میزان 236 کیلومتر یعنی حدود 87 درصد سواحل آن آزاد شده و بقیه نیز در حال آزاد سازی هستند.
وی، اختصاص اقامتگاه های دولتی برای استفاده عمومی را از دیگر سیاست های دولت نهم دانست و اظهار داشت : مدیریت اقامتگاهای دولتی از اول تابستان امسال در اختیار سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار می گیرد.
وی افزود: گیلان 26 مجموعه اقامتگاهی ساحلی دولتی دارد که برای استفاده عموم مردم باید تحویل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان شود.
" عبدالهی" همچنین در خصوص طرح سالم سازی دریا، اظهارداشت: اجرای این طرحها مصونیت است نه محدودیت که ایجاد محیط سالم با ضریب امنیتی بالا از ویژگی های این طرح هااست.
وی گفت : در این استان 27 طرح سالم سازی وجود دارد که 17 طرح فعال و بقیه در حال ساخت یا آماده شدن هستند.
وی گفت : دراستان گیلان 140 نقطه حادثه خیز ساحلی شناسایی شده است.ک/2 506/7289/ 516 شماره 103 ساعت 34:18 تمام انتهای پیام D31.31-34-18
۰ نفر