۲۶ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6607388
T T
۰ نفر
دسترسی رایگان صادرکنندگان به شبکه اطلاعاتی مرکز تجارت بین الملل ..............................................................
تهران ،خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/07/86 داخلی.اقتصادی.تجارت.توسعه.
صادرکنندگان کالا و خدمات غیرنفتی از این پس می توانند به صورت رایگان به شبکه اطلاعاتی مرکز تجارت بین الملل (ITC) دسترسی پیدا کنند.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران ، دسترسی به این شبکه با عضویت این سازمان در مرکز تجارت بین الملل وابسته به کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل محقق شد.
این گزارش حاکی است:خدمات پایگاههای اطلاعاتی مرکز تجارت بین الملل (ITC) شامل نقشه تجاری ، نقشه محصول ونقشه دسترسی به بازار است که با دسترسی به این اطلاعات می توان مسیر تحول بازارهای بین المللی را برای شرکت ها و موسسات تجاری دنبال کرد.
براساس این گزارش ،نقشه تجاری شامل یک پایگاه اطلاعاتی "آن لاین "درزمینه تجارت کالا،خدمات وتعرفه است که ازبزرگترین پایگاه اطلاعاتی جهان (COMTRAD) اطلاعات می گیرد.
نقشه محصول نیز از 72 پورتال شبکه تشکیل شده که هر کدام ازآنها روی صنعت خاص متمرکز شده است و اطلاعات در زمینه تجارت بین الملل و ابزارهای بررسی بازار را ارایه می دهد.
این گزارش می افزاید:نقشه دسترسی به بازار دارای اطلاعاتی است که راههای دسترسی به بازار بیش از170 کشور واردکننده و محصولات صادراتی بیش از 200 کشور و منطقه را فراهم می کند.
اقتصام/ 1105/ 1324 شماره 042 ساعت 12:23 تمام
۰ نفر