۲۰ آبان ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6610241
T T
۰ نفر
ظرفیت جابجایی مسافر قطارگرگان - تهران روزانه تاچهارهزارنفر افزایش یافت ......................................................................
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/08/86 داخلی.اقتصادی.راه آهن.مازندران.
مدیرکل راه آهن شمال از راه اندازی قطار دوم مسافری گرگان - تهران خبرداد وگفت با راه اندازی این قطار، ظرفیت جابجایی مسافران در راه آهن شمال روزانه به بیش از چهارهزار نفر افزایش یافت.
"فرهاد ظهورپرواز" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه اندازی قطار دوم مسافری گرگان - تهران و بالعکس ازنیمه دوم ماه جاری و در پی افزایش چشمگیر تقاضا و پاسخگویی به نیاز مسافران صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: این قطار شامل هشت واگن مسافری 66 نفره، یک واگن رستوران و واگن مولد بخار است که از روزهای چهارشنبه و جمعه هر هفته از ساعت 20 و 35 دقیقه از ایستگاه گرگان حرکت می کند.
مدیرکل راه آهن شمال، ورود این قطار به شهر ساری را ساعت 23 و 13 دقیقه شب و ورود به تهران را ساعت 07 و 15 دقیقه صبح روز بعد اعلام کرد.
ظهورپرواز حرکت قطار فوق از تهران رت روزهای سه شنبه و پنجشنبه هر هفته ساعت 23 و 30 دقیقه، ورود به ساری ساعت 05 و35 دقیقه صبح روز بعد و ورود به گرگان ساعت 08 و50 دقیقه صبحاعلام کرد.
وی ادامه داد: با افزایش قطار مسافری دوم گرگان - تهران به شبکه ریلی شمال کشور، روزانه به طور میانگین چهارهزار و 32 نفراز شهروندان استان های مازندران و گلستان توسط راه آهن شمال جابجا می شوند.
وی گفت: در زمان حاضر روزانه هشت رام قطار مسافری در حالت رفت و برگشت شامل، گرگان - تهران، ساری- تهران، گرگان - پل سفید و فیروزکوه - تهران کارجابجای مسافران از طریق محور راه آهن شمال را بر عهده دارند.
وی افزود: با افزایش قطار دوم مسافری گرگان - تهران در دو روز در هفته، یعنی روزهای چهارشنبه و جمعه به صورت رفت و روزهای سه شنبه و پنجشنبه هر هفته به صورت برگشت، تعداد قطارها برای جابجایی مسافران ریلی شمال به 10 رام افزایش یافت. ک/3 2501/402/508 شماره 020 ساعت 10:47 تمام
۰ نفر