۲۷ آبان ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6611237
T T
۰ نفر
استان کرمان از نظر تولید زغال رتبه اول را در کشور دارا است ...........................................................
کرمان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/08/86 داخلی.اقتصادی.زغالسنگ.
مدیرعامل شرکت معادن زغالسنگ استان کرمان گفت: این شرکت در حال حاضر از نظر تولید زغال رتبه اول را در سطح کشور دارا می باشد.
مهندس باقر جهانگیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی میزان استخراج سالانه زغال در معادن این استان را یک میلیون و 100 هزار تن اعلام کرد.
وی افزود: از این میزان یک میلیون و 50 هزار تن زغال خام کک شو و 50 هزار تن زغال حرارتی می باشد.
مهندس جهانگیری میزان ذخایر اکتشافی زغال سنگ استان کرمان را بیش از یک میلیارد تن اعلام کرد و گفت: از این میزان بالغ بر 220 میلیون تن آن ذخیره اقتصادی می باشد.
وی افزود: معادن زغالسنگ استان کرمان در محدوده شهرستانهای زرند، کوهبنان و راور قرار دارند.
مدیرعامل شرکت معادن زغالسنگ استان کرمان گفت: زغال تولیدی این شرکت برای تولید کک و استفاده در کوره بلند ذوب آهن به اصفهان ارسال می شود.
مهندس جهانگیری شمار شاغلین در صنعت زغال سنگ استان کرمان را تا پایان شهریور ماه امسال پنج هزار و 785 نفر نیروی امانی و پیمانی اعلام کرد.
وی گفت: عملیات اکتشاف معادن زغالسنگ استان کرمان از سال 1345 آغاز و در سال 1350 استخراج از معادن اولیه" پابدانا" شروع شد.
وی میزان تولید زغال در نیمه اول امسال را 599 هزار و 256 تن زغال خام ، 344 هزار و 107 تن زغال کنسانتره و 20 هزار تن زغال حرارتی اعلام کرد.
مهندس جهانگیری گفت: تولید این محصولات در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب 5/0 ، 8/11 و 7/33 درصد رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت معان زغالسنگ استان کرمان پیش بینی کرد: امسال یک میلیون و 100 هزار تن زغال خام و 650 هزار تن زغال کنسانتره در معادن زغالسنگ این استان تولید شود. وی در زمینه طرحهای توسعه زغالسنگ هم گفت: در بخش تولید طرحهای توسعه و تجهیز معادن همکار، هشونی و معدن اصلی پابدانا و طرح معدن خمرود در دست اقدام قرار دارد.
وی اضافه کرد: در بخش فرآوری نیز طرحهای احداث کارخانه های زغالشویی 500 هزار تنی همکار، 800 هزار تنی هشونی و یک میلیون تنی خمرود و نیز بهبود راندمان کارخانه زغالشویی زرند در حال انجام است.
مهندس جهانگیری استقرار سامانه های استاندارد ایزو 18001 و 14001 (ایمنی بهداشت حرفه ای و محیط زیست )، مانیتورینگ (سنجش گاز) و سامانه رادیویی MRS در معادن و برگزاری دوره های آموزشی مقدماتی و تکمیلی در معادن را از جمله اقدامات انجام شده برشمرد.
وی گفت: خرید لوازم و تجهیزات جدید در زمینه سنجش گاز، اطفاء حریق و دستگاه تنفسی، بازنگری در طرحهای تهویه معادن توسط کارشناسان اوکراینی و جذب نیروهای کارشناسی و تحصیل کرده در بخش ایمنی معادن از دیگر اقدامات انجام شده در این شرکت می باشد.
جهانگیری ،راه اندازی و فعال نمودن بخش ایمنی پیمانکاران و نظارت بر این بخش، تشکیل کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار و کمیته های بحران و تعمیر و بازسازی حمامها و رختکن های کارگری در معادن را از اقدامات ایمنی انجام شده ذکر کرد. ک/3 657/507/659 شماره 040 ساعت 11:55 تمام
۰ نفر