۲۹ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6615419
T T
۰ نفر
بودجه دفاعی ژاپن برای ششمین سال متوالی کاهش یافت ................................................
توکیو، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/09/86 خارجی.نظامی.اقتصادی.ژاپن.بودجه.
به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری "کیودو"، بر اساس پیش نویس لایحه بودجه سال مالی آینده (2008 میلادی ) ژاپن، بودجه هزینه های دفاعی این کشور برای ششمین سال متوالی کاهش یافت.
به گزارش ایرنا به نقل از کیودو، این کاهش بودجه دفاعی ژاپن ظاهرا با بروز یک سری رسوایی های مالی در وزارت دفاع این کشور که اخیرا با آن روبرو شده، در ارتباط است.
بر اساس پیش نویس لایحه بودجه سال مالی آینده ژاپن که از سوی وزارت دارایی منتشر شده است، میزان بودجه دفاعی وزارت دفاع ژاپن برای سال مالی آینده با 5/0 درصد کاهش در مقایسه با بودجه دفاعی سال جاری، به چهار تریلیون و 3/779 میلیارد ین رسید.
به گزارش کیودو، در صورتی که لایحه پیش نویس بودجه سال مالی آینده ژاپن در هیات دولت به تصویب برسد، این برای نخستین بار از سال 1995 میلادی تاکنون خواهد بود که بودجه دفاعی وزارت دفاع این کشور به زیر سطح چهار تریلیون و 800 میلیارد ین کاهش می یابد.
این گزارش می افزاید: کاهش بودجه دفاعی ژاپن شامل کم کردن هزینه میزبانی از نیروهای نظامی آمریکا در این کشور و خرید تجهیزات می باشد.
بر اساس این گزارش، وزارت دفاع ژاپن به دنبال مقابله با تجهیز ارتش چین به تجهیزات نوین و برای برقراری موازنه در منطقه، سرمایه گذاریهای جدیدی را در زمینه بهبود هواپیماهای جنگی خود و یا خرید جنگنده های جدید، در نظر گرفته است.
وزارت دارایی ژاپن به منظور کمک به استقرار نیروهای نظامی آمریکا در پایگاههای نظامی این کشور، پیشنهاد افزایش 9 میلیارد ین و رساندن بودجه حضور این نیروها به 3/208 میلیارد ین را ارایه کرده است.
در بودجه دفاعی سال مالی آینده وزارت دفاع ژاپن، مبلغ 9/60 میلیارد ین برای جایگزینی 20 فروند جت جنگنده بهبود یافته "اف 15" در نظر گرفته شده است.
وزارت دفاع ژاپن همچنین مبلغ 6/64 میلیارد ین برای خرید چهار فروند جت جنگنده نسل آینده "پی.ایکس" برای نیروی دریایی دفاع از خود این کشور اختصاص داده است.
وزارت دارایی ژاپن 4/171 میلیارد ین نیز به منظور ایجاد سپر موشکی در این کشور با همکاری آمریکا و در راستای مقابله با حملات احتمالی موشکی کره شمالی به این کشور، پیشنهاد کرده است.
شبس **آساق 1460**1500**2/280** شماره 004 ساعت 07:22 تمام
۰ نفر