۲۸ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6623008
T T
۰ نفر
معاون وزیر اقتصاد: تا پایان امسال به 10 میلیون نفر سهام عدالت واگذار می شود ......................................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/11/86 داخلی.اقتصادی.تعاون.اصل 44.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از واگذاری سهام جدید عدالت به 10 میلیون نفر تا پایان سال جاری ، خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، " غلامرضا حیدری کردزنگنه "معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان خصوصی سازی امروز( یکشنبه ) درحاشیه همایش سراسری دبیران اتاق های تعاون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا پایان سال جاری بالغ بر شش میلیون نفر از روستاییان و چهار میلیون نفر از فرهنگیان شاغل و بازنشسته سهام عدالت دریافت خواهند کرد.
وی بااشاره به اینکه تاکنون سه میلیون نفر روستایی سهام عدالت دریافت کرده اند ، افزود: تا پایان امسال 9 میلیون نفر روستایی دارای سهام عدالت می شوند و تا پایان سال آینده نیز بالغ بر 15 میلیون روستایی از 23 میلیون روستانشین کشور سهام عدالت دریافت می کنند.
حیدری کردزنگنه خاطرنشان کرد: مابقی کارمندان دولت نیز سهام عدالت دریافت خواهند کرد، البته برخی از روستاییان و کارمندان دولت همپوشانی دارند.
همچنین براساس مصوبه مجلس به روستاییان، کارمندان دولت، ایثارگران، زنان سرپرست خانوار، بیماران خاص، کارکنان ستادهای نماز جمعه وخدام مساجد و حسینیه ها نیز سهام عدالت واگذار می شود که کار شناسایی این افراد ظرف چند ماه آینده به پایان می رسد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص پرداخت سود سهام عدالت گفت : سال گذشته 360 میلیارد تومان سود شرکت های دارای سهام عدالت بود که 100 میلیارد تومان آن بابت قسط اول سهامداران به خزانه واریزشد و 260 میلیارد تومان مابقی نیز بین سهامداران عدالت توزیع گردید.
وی تصریح کرد: هم اکنون 55 درصد سهام عدالت با واگذاری آن با 50 درصد تخفیف و پرداخت قسط اول، آزاد شده و متعلق به خود سهامداران است که 45 درصد اقساط آن نیز طی 9 سال از محل سود سهام شرکت های دولتی یادشده پرداخت خواهد شد.
این مقام مسئول تاکید کرد، علاوه بر پرداخت اقساط از محل سوداین شرکت -ها به هرخانوار پنج نفری 200 هزار تومان پرداخت شده است.
به گفته معاون وزیر دارایی ، حدود 60 میلیارد تومان از سود شرکت های دولتی نیز برای تقویت سرمایه شرکت های سرمایه گذاری استانی و همچنین تعاونی -های عدالت شهرستانی در سراسر کشور پرداخت شده است.
رییس سازمان خصوصی سازی با اشاره وضعیت دریافت کنندگان سهام عدالت گفت : سال گذشته 9/4 میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی ( ره )وسازمان بهزیستی ، رزمندگان و بسیجیان به عنوان گروه اول سهام عدالت دریافت کردند.
حیدری کرد زنگنه در ادامه گفت: برای سال آینده نیز کسانی که قبل از تیرماه یعنی زمان برگزاری مجامع شرکت ها، سهام عدالت دریافت کنند، از سود سهام برخوردار خواهند شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، وی اظهار داشت: سال آینده بیش از 18 میلیون نفر که تحت پوشش سهام عدالت قرار می گیرند ، سود سهام دریافت خواهند کرد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان با بیان این که میزان سود سهام شرکت های سهامی عدالت بستگی به عملکرد شرکت ها دارد، تصریح کرد: سال جاری حدود 14 شرکت بزرگ دولتی در قالب سهام عدالت واگذار شد و سال آینده نیز سهام 37 شرکت بزرگ در قالب سهام عدالت واگذار خواهد شد.
اقتصام ** 9141 ** 1557 شماره 033 ساعت 11:16 تمام
۰ نفر