۲۰ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6625464
T T
۰ نفر
رییس اتاق ایران: سیاستهای انقباضی در تولید معنا ندارد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/12/86 اقتصاد.بازرگانی.بازرگانان رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران معتقد است: اگر تولید محوری جزو برنامه های اصلی اقتصاد کشور باشد در آن صورت اتخاذ سیاستهای انقباضی در تولید معنایی ندارد.
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا ،محمد نهاوندیان در نهمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران افزود: اتخاذ سیاستهای انقباضی مطلوب اقتصاد کشور نیست.
وی با بیان اینکه باید تولید محوری شاقول سیاستهای اقتصادی کشور تعیین شود، تصریح کرد: ضروری است در مراجع بالای تصمیم گیری کشور تولید محوری به عنوان شاقول سیاستهای اقتصادی باشد.
به گفته رییس اتاق ایران، لازم است در نظام تعرفه ای هر جا که به تولید کمک می کند تعرفه بر سایر مقاصد دولت در اولویت قرار گیرد.
** ضرورت انسجام در سیاستهای اقتصادی رییس اتاق ایران در سخنانی بر ضرورت انسجام در سیاستهای اقتصادی بر مبنای محور واحد تاکید کرد وگفت: تعیین اهداف متعدد با وجود منابع محدود امکان پذیر نیست.
وی افزود: تا زمانی که تورم دو رقمی باشد و سیاست تثبیت نرخ ارز دنبال شود، به طور قطع صادرات ضربه می بینند.
نهاوندیان با استناد به نظرات اقتصاددانان و اینکه یکی از ریشه های اصلی تورم کسر بودجه های جاری و .... دولت است، افزود: باید با سیاستهای حمایت از تولید از روند روبه افزایش تورم جلوگیری کرد.
** تحریم رییس اتاق بازرگانی وصنایع و معادن ایران در خصوص قطعنامه سوم علیه ایران گفت: دلایل کافی وجود داشت که قطعنامه علیه ایران به تصویب نرسد اما با توجه به اتفاقات پیش آمده باید برای جبران هزینه های ناخواسته به تولید اندیشید.
نهاوندیان سپس گفت: اگر هزینه های استفاده از خدمات بانکی خارجی به دلایلی چون تحریم یک جانبه بالا رود باید از محلی دیگر جبران گردد.
به اعتقاد رییس اتاق ایران، در حال حاضر شرایط برای حضور فعالان اقتصادی ایران در عرصه جهانی فراهم است و بخش خصوصی توقع دارد که دیپلماسی فعال در روابط بین المللی به نحوی دنبال شود که زمینه شکوفایی وحضور فعالان اقتصادی در عرصه بین الملل فراهم شود.
** مجلس هشتم رییس اتاق ایران با تاکید بر مشارکت جدی فعالان اقتصادی در انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، گفت: توقع می رود در فضای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی بازنگری در تمام قوانین مورد توجه قرار گیرد.
به اعتقاد نهاوندیان، به اندازه ای که به کاهش قوانین اقتصادی نیاز داریم به قوانین جدید نیازی نیست.
وی، انسجام در سیاستهای اقتصادی را مورد توجه قرار داد و ضرورت درپیش گرفتن مشی واحد و ارایه برنامه های هماهنگ را خواستار شد.
رییس اتاق ایران با اشاره به آمادگی اتاق برای همکاری تنگاتنگ با کمیسیون های مجلس، گفت: در حال حاضر در کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی در تهران و شهرستانها از ظرفیتهای کارشناسی بخش خصوصی به نحوی شایسته استفاده می شود که می توان این ظرفیت را در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار داد.
**مهمترین اقدام های اتاق نهاوندیان در ادامه ارتقا جایگاه اتاق بازرگانی ایران، ایجاد انسجام و روحیه مشارکت در میان اعضا، تبدیل رقابت از حالت رقابت و گاهی تنش به مشارکت و احترام به ذینفعان، حرکت به سوی شفافیت و گزارش دهی به ذینفعان، ارتقا کارآمدی، سیاست توسعه حضور فعالان بخش خصوصی در صحنه های بین المللی ، هدفمندسازی و آغاز تدوین استراتژی اتاق را از جمله فعالیت های صورت گرفته در شش ماه گذشته بیان کرد.
پیش از سخنان نهاوندیان تعدادی از اعضای اتاق به بیان مسائل بخش خصوصی پرداختند.
اقتصام ** 1558*1601 شماره 014 ساعت 09:32 تمام
۰ نفر