شش پروژه راهسازی در مازندران به بهره برداری رسید
#
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/11/81
داخلی.اقتصادی. راه و ترابری.
مدیرکل راه و ترابری استان مازندران گفت: به میمنت دهه فجر انقلاب اسلامی
بهره برداری از شش پروژه بهسازی و روکش آسفالت دراین استان آغاز شد.
"بهنام جنابی " روزیکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: این پروژه ها
شامل بهسازی محور جویبارـ کیاکلا، بهسازی و روکش آسفالت جاده های تنکابن -
دوهزار لتاک، پنبه چوله - گهرباران، سرخ رودـ اوجی آباد، ساری- خزرآباد و
تکمیل خط بالا رو محور قائمشهر - پل سفید است.
وی اضافه کرد : برای اجرای این پروژه ها شش میلیارد و 448 میلیون ریال
هزینه شد.
وی ادامه داد : درسالجاری با اعتبار 124 میلیاردو 506 میلیون ریال 86
پروژه راهداری و راهسازی در مازندران دردست اجرااست که تاکنون 54 میلیارد
و 620 میلیون ریال از این اعتبار تخصیص یافته است.
به گفته وی از این پروژه ها 45 پروژه دارای اعتبار ملی و 41 مورد استانی
است.
جنابی افزود در فصل بهسازی و راهسازی نیز امسال 78 میلیارد و 303
میلیون ریال اعتبار ملی و استانی درقالب 57 پروژه به مازندران اختصاص
یافته است.
وی طول راههای موجود استان را 10 هزار و دو کیلومتر ذکر کردو گفت
140 دستگاه تونل به طول چهارهزار و 578 کیلومتر درحوزه استحفاظی استان
وجود دارد.
به گفته وی 9 کیلومتر سیستم روشنایی راهها در استان وجود دارد و ایجاد
سیستم روشنایی محورهای ساری، بهشهر و گلوگاه، کمربندی قائمشهر ، قائمشهر
به بابل ، بابل به آمل دراولویت قرار دارد.
وی اعتبار سالجاری این بخش را 10 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه اعتبار سالجاری محور کناره170 میلیارد ریال است
گفت این راه جزو طرحهای ملی است و زیر نظر وزارت راه ساخته می شود.
به گفته وی تاکنون 60 درصد اعتبارات ملی تخصیص داده شده است.
جنابی گفت سال گذشته محور کناره را 150 میلیارد ریال اعتبارداشت که
فقط 50 درصد آن اختصاص یافت.
وی تصریح کرد : امسال با سفر رییس جمهوری به استان اعتبارات بخش راه
استان حدود 100 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی در پاسخ به سووال خبرنگاران در مورد کندی عملیات ساخت پروژه رامسر
به بابلسر گفت این جاده یک پروژه ملی است که اداره کل راه و ترابری استان
هیچ مسوولیتی درآن ندارد و مستقیما زیر نظر معاونت ساخت وزارت راه درحال
انجام است.
جنابی افزود: هزینه هرکیلومتر ساخت راه حدود دومیلیارد ریال است و چون
این پروژه بزرگی است با یک سال و دوسال نمی توان کار را تمام کرد.
وی درخصوص حوادث رانندگی در مازندران گفت : بیش از 70 درصد حوادث رانندگی
درفاصله 30 کیلومتر اول شهرها رخ می دهد.
وی با اشاره به تردد بیش از حد در محور هراز و تصادف و تلفات دراین
محور گفت : این جاده حدود هفت متر عرض دارد و با توجه با ریزش هایی که
درطول سال رخ می دهد ترافیک دراین محور بسیار سنگین است و امار تلفات را
بالا می برد.
وی اضافه کرد: جاده هراز برای عبور دو هزار خودرو در شبانه روز ساخته
شده است اما اکنون 40 هزار خودرو دران تردد می کنند و مسلما جوابگو نخواهد
بود.
مدیرکل راه و ترابری مازندران طول راههای روستایی استان را هفت هزار و
676 کیلومتر عنوان کرد و گفت : از این مقدار دو هزار و 459 کیلومتر
آسفالت و چهار هزار و 513 کیلومتر شوسه است.
م - س 300/3.