۱۷ فروردین ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6864955
T T
۰ نفر
فائو: 16 میلیون آفریقایی با قحطی شدید دست به گریبانند # رم - خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/01/79 سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد ( فائو ) روز چهارشنبه هشدار داد که 16 میلیون آفریقایی با قحطی و گرسنگی مرک آور دست به گریبانند.
فائو اعلام داشت گرسنگی در بخش هایی از شرق آفریقا نزدیک به 16 میلیون نفر را تهدید می کند و این افراد نیازمند کمک اضطراری و فوری هستند.
این سازمان اتیوپی، کنیا و سومالی را کشورهایی اعلام کرد که در معرض گرسنگی مرک آور در شرق آفریقا قرار دارند و افزود این تهدید بیشتر متوجه مناطق روستایی این کشورها است.
فائو همچنین اعلام داشت شرق اتیوپی، شمال کنیا و چندین منطقه از سومالی تحت تاثیر شدید کمبود بارندگی و هلاکت دام و احشام قرار دارند.
فائو رقم افراد متاثر از این فاجعه انسانی را در اتیوپی هشت میلیون نفر، در کنیا 7/2 میلیون نفر و در سومالی بیش از پنج میلیون نفر ذکر کرد.
فائو اعتقاد دارد علاوه بر عوارض طبیعی، جنگهای شهری و بی ثباتی سیاسی و اجتماعی از عوامل بروز گرسنگی و قحطی و یا تشدید آن در قاره افریقا بشمار می آید.
فائو به مناسبت این وضعیت و تهدید جدید گرسنگی در شرق آفریقا ازکشورها و مجامع بین المللی استمداد طلبیده و اعلام کرده است که در ماه جاری میلادی هیاتهایی را به این منطقه اعزام می کند.
۰ نفر