۷ شهریور ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6876598
T T
۰ نفر
عملکرد دولت آقای خاتمی از دیدگاه مردم و مسوولان هرمزگان # بندرعباس ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 7/6/79 داخلی. اجتماعی. مناسبتها.
ایجاد انگیزه برای پویایی در عرصه های فرهنگی، هنری، اقتصادی و سیاسی به اعتقاد بسیاری از مردم انقلابی هرمزگان از دستاوردهای مهم دولت آقای خاتمی است.
بنا به اظهار برخی شهروندان هرمزگانی، آقای خاتمی احساس حضور درصحنه های مختلف را در مردم زنده کرد و ایمان مردم را نسبت به آینده نظام دو چندان افزایش داد.
آنان می گویند:در استان هرمزگان آچه شاهد عملکرد دولت آقای خاتمی بودیم صرف نظر از مسایل اقتصادی و عمرانی،حضور بی شائبه اکثریت مردم در مسایل سیاسی و اجتماعی است.
بنابه این دیدگاه، تحرک در جهت سیاسی شدن و اندیشه سیاسی به گونه ای است که در خانواده ها این موضوع مطرح می شود و به مباحث افراد در زندگی مبدل شده و خانه ای نیست که در آن از مباحث و رویدادهای سیاسی کشور سخن به میان نیاید.
به اعتقاد بسیاری از دانش آموختگان دانشگاهها حضور فعال دانشجویان در صحنه های مختلف و احساس ایفای نقش از دیگر دستاوردهای دولت آقای خاتمی در این مدت است.
به اعتقاد برخی هنرمندان حضور موفق هنرمندان و سینماگران ایرانی در جشنواره های بین المللی را می توان از دستاوردهای سه ساله دولت در جهت ارتقای فرهنک و هنر اسلامی کشور دانست.
مسوولان اجرایی هرمزگان نیزمی گویند:دولت آقای خاتمی در طول سه سال فعالیت خود توجه خوبی ازلحاظ اختصاص اعتبارات عمرانی به این استان داشته است.
آنان درگفت وگوبا خبرگزاری جمهوری اسلامی افزودند: افزایش اعتبارات در بخشهای مختلف، با توجه به گستردگی مناطق محروم استان ، اجرای طرحهای کوچک و برزک اقتصادی اجتماعی وفرهنگی از جمله اهتمام دولت به هرمزگان بوده است.
استاندار هرمزگان گفت: برای رفع مشکل معیشت و اشتغال نیاز به سرمایه - گذاری مردمی داریم و باید به سمت کار مولد وتولید پیش برویم تا مشکلات حل شود.
فتح الله معین افزود:برخی فکر می کنند که دولت و کارکنان آن هیچ گونه دغدغه و نگرانی نسبت به معیشت مردم ندارند در صورتی که این طور نیست در همین استان هرمزگان کارهای زیادی برای زدودن چهره محرومیت شده است.
او گفت: نارسایی وجود دارد و نباید انتظار داشت مشکلات 20 ساله در یک مقطع محدود توسط این دولت حل شود.
وی افزود: دولت آقای خاتمی در این مدت تلاش زیادی برای رفع محرومیت در هرمزگان داشته و بخشی از این زحمات و تلاشها اکنون به بارنشسته است طوری که هفته دولت امسال بیش از 200 پروژه عمرانی در این استان بهره برداری شد.
معین اظهارداشت : این پروژه ها در زمینه تولیدی، صنعتی، فضای آموزشی، مخابراتی، راه ، بهداشت و درمان ، آب و برق رسانی است.
استاندارهرمزگان گفت:با بهره برداری ازاین پروژه هادرسالهای اخیر بخشی از مشکلات و محرومیتها در هرمزگان رفع شده و یا خواهد شد.
معین افزود: اعتبارات هرمزگان هر سال نسبت به سال قبل آن افزایش داشته و در مجموع 53 درصد اعتبارات رشد نشان می دهد.
استاندار هرمزگان گفت: در این سه سال 386 میلیارد و 544 میلیون ریال اعتبار بصورت تسهیلات بانکی دراختیار متقاضیان طرحهای تولیدی دراستان قرار گرفته است.
معین افزود:این میزان اعتبار برای اجرای سه هزار و852 طرح تولیدی صنعتی خدماتی در این استان هزینه شده است.
وی افزود: بخشی از اعتبارات استان درسه سال اخیر مربوط به سفر مقام معظم رهبری در سال 76 و سفر رییس جمهوری در سال 78 است.
استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان استانی بالقوه و از استعدادهای بالایی برخوردار است و می تواند در ردیف استانهای بهره مند کشور باشد.
معین افزود: آنچه در جایگاه برنامه ریزی کشور برای هرمزگان دیده شده در آینده، نقاط روشن تر و مناسب تری خواهد داشت.
وی گفت: درسالهای اخیر تلاش برای تکمیل ظرفیت های پالایشگاه نفت بندرعباس و آلومینیوم انجام شد و برنامه ریزی برای فعال شدن کشتی سازی خلیج فارس و دو منطقه ویژه اقتصادی و برنامه دردست اجراست.
معین افزود: امسال نیز عملیات اجرایی کارخانه فولاد هرمزگان آغازمی شود و هزاران فرصت شغلی برای مردم منطقه ایجاد خواهد شد.
وی گفت:شورای اقتصاد اخیرا بااجرای دو طرح آبرسانی با استفاده از منابع خارجی در هرمزگان موافقت کرده که شامل خط دوم آبرسانی از میناب به بندرعباس و قشم به ارزش 180 میلیارد ریال است که 9 میلیون دلار هزینه ارزی دارد.
وی افزود:این پروژه که بخشی از آن عبور خط لوله از زیر دریاخواهد بود پیش بینی می شود تا چهار سال آینده به بهره برداری برسد.
استاندار هرمزگان گفت: همچنین طرح سد بتونی جگین به ارزش 42 میلیون دلار وسد خاکی شمیل باهزینه 30 میلیون دلار در برنامه سوم بااستفاده از تسهیلات منابع خارجی اجرا خواهد شدو تنگناهای توسعه استان در زمینه آب و برق رفع خواهد شد.
معین گفت:در سفر سال گذشته رییس جمهوری طرح آزادراه بندرعباس به سیرجان انجام شد وازتصویب مجلس هم گذشت و درنظر است که این طرح به مناقصه گذاشته شود.
وی افزود: درسالهای اخیر تحولاتی در زمینه بکارگیری بیشترنیروهای محلی در پروژه هاصورت گرفته که ازجمله آنان در زمینه آموزش و پرورش است.
رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی هرمزگان نیز می گوید:درخلال سالهای 76 تا 78 افزون برسه هزارو 628 میلیارد و 571 میلیون ریال اعتبارملی و عمرانی استانی در هرمزگان هزینه شده است.
ابوالقاسم راسخ نژاد افزود: چهار هزار و 315 پروژه عمرانی شامل فضای آموزشی، فرهنگی،بهداشتی ،آب و برق ، مخابرات و غیره درهرمزگان به اجرا در آمده که دو هزارو 94 پروژه درسالهای 77 و 78 به بهره برداری رسید.
وی گفت:بدین ترتیب عملیات اجرایی 5/48 درصد از مجموع پروژه های عمرانی درسه سال اخیر پایان یافته و مورد بهره برداری قرارگرفته که درصد پروژه های خاتمه یافته طی سه سال هرسال نسبت به سال قبل آن 50 تا51 رشد نشان می دهد.
رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی هرمزگان گفت:درسه سال گذشته این استان در دو سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری و رییس جمهوری برخوردار از تحولی شگرف در وضعیت بودجه یا استان برخوردار شد.
راسخ نژاد گفت: ازمحل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری درسالهای 76 تا 78 مبلغ 152 میلیارد و 500 میلیون ریال به سرجمع اعتبارات استان اضافه شد و 747 پروژه با این اعتبار آغاز شد.
وی افزود: همچنین ازمحل اعتبارات سفر رییس جمهوری درسال 78 مبلغ 205 میلیارد و 571 میلیون ریال 465 طرح اجرا شد.
راسخ نژاد گفت: 465 پروژه نیمه تمام ازسالهای قبل باقی مانده بود که در سالهای 76تا78افزون بر 405 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آنهاهزینه شد.
وی گفت: درسالجاری 457 میلیارد 929 میلیون ریال اعتبارتاکنون از محل اعتبارات استانی وردیف ها وتبصره های مختلف استانی وملی برای یک هزارو 36 پروژه به هرمزگان اختصاص یافته است.
رییس سازمان جهادسازندگی هرمزگان می گوید: 670 طرح راه سازی ، برقرسانی، آبخیزداری ، دامپروری ،ترویج، بهسازی روستایی، عشایری، صنایع روستایی ، تحقیقات و ناحیه صنعتی درسالهای 76 تا 79 درهرمزگان اجرا شده است.
علیرضا نبوی زاده، هزینه اجرای این طرحها را 89 میلیاردو 577 میلیون ریال ذکر کرد.
مدیرکل دفتر امور مناطق استانداری هرمزگان نیزگفت: ازسال 76 تاکنون یک هزار و277 پروژه عمرانی خدماتی درمناطق محروم این استان به اجرا درآمده است.
غلامرضا هوایی افزود: برای اجرای این طرحها 232 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری،تبصره 37 خاص مناطق محرومیت زدایی و سایر منابع استانی و کمک های ویژه استانداری هزینه شده است.
وی گفت: با بهره برداری ازاین پروژه هابیش از 300 هزار نفر از مردم روستاهای هرمزگان از مزایای این امکانات بهره مند شدند.
مدیرعامل برق منطقه ای هرمزگان نیزدراین باره گفت: این شرکت درخلال سالهای 76تا79اعتبارات خوبی دربخش های مختلف جذب کرده طوری که درشاخص های سرمایه ای و جاری و تعمیرات هرکدام 170 درصد رشد نشان می دهد.
غلامرضا خوش خلق افزود: دراین سالها دربخش انتقال ، توزیع ، فوق توزیع و اصلاح و بهینه سازی شبکه،پست و خطوط در هرمزگان جمعا 50 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی گفت:در هفته دولت امسال 41 پروژه برق رسانی به روستاها و دو پست و خطوط فوق توزیع در هرمزگان توسط شرکت سهامی برق منطقه ای این استان مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی افزود: 20 میلیارد ریال از اعتبار برای برق رسانی به روستاهای یاد شده هزینه شده است.
وی گفت: بابهره برداری از این پروژه هایک هزار و 300 خانوار روستایی در این مرحله از مزایای برق دراین استان برخوردار شدند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان باتشریح موفقیت های برنامه- های دولت درسه سال اخیر دراین استان گفت: دراین مدت 293 پروژه آبرسانی با اعتبار 81 میلیارد و 353 میلیون ریال در روستاهای هرمزگان اجرا شده است.
حسین خادمی افزود: از یک هزار و 118 روستای بالای 20 خانوار هرمزگان تاکنون به 877 روستای آن با جمعیت 81 هزار و 779 خانوار آبرسانی شده است.
وی گفت: با بهره برداری از 23 پروژه آبرسانی درهفته دولت امسال 1580 خانوار روستایی این استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شدند.
خادمی افزود:این پروژه هاکه در27 روستای بندرعباس،رودان،بندرلنگه، جاسک، حاجی آباد به اجرا درآمده و 9 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی افزود: یکی از پروژه های مهم و مرزی که درهفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفت آبرسانی به مجتمع 81 روستایی محور میناب - جاسک است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت:این پروژه ساحلی دریای عمان به عرض دوتا10 کیلومترو بطول 200 کیلومتر دردست اجراست که مرحله نخست آن از میناب تا سیریک بطول 80 کیلومتر درهفته دولت به بهربرداری رسید.
۰ نفر