۱۱ مهر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6879574
T T
۰ نفر
شهروندان کرجی: متروی تهران ـ کرج پاسخگوی نیاز مسافران نیست # کرج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/07/79 داخلی. اقتصادی. ارتباطات.
شهروندان کرجی می گویند: قطارهای برقی ( مترو) تهران ـ کرج و بالعکس به دلیل استقبال زیاد مردم، جوابگوی نیاز مسافران این مسیر نیست.
به گفته آنان ، افزایش مسافر و طولانی بودن فاصله زمانی حرکت قطارها باعث ازدحام بیش از حد مسافران در ایستگاههای مترو شده است.
یک دانشجوی کرجی گفت: تعداد مسافران مترو به هنگام صبحها و ساعات پایانی روز به حدی است که در هریک از واگن های قطار به میزان دو برابر ظرفیت مسافر سوار می شود.
لیلا صفاری افزود: این اقدام علاوه بر کاهش ضریب ایمنی سفر، موجب استهلاک زودرس تجهیزات و قطعات قطارها نیز خواهد شد.
یکی دیگر از مسافران در ایستگاه مترو کرج گفت: بازگشایی مراکز اموزش عالی و دانشگاهها تاثیر بسزایی در افزایش مسافران این مسیر داشته است.
نسترن گل میرزایی افزود: هم اکنون ازدحام مسافران در این ایستگاهها اتلاف وقت آنان را به دنبال دارد.
محمود سبحانی نژاد یک کارمند کرجی گفت:به منظور جلوگیری از اتلاف وقت و ازدحام مسافران در ایستگاههای مترو باید تعداد این قطارها افزایش یابد.
محمود سبحانی نژاد افزود: کاهش فاصله زمانی حرکت قطارها از نیم ساعت به 15 دقیقه از جمله راههای افزایش سرویس دهی به مسافران است.
معاون طرح و برنامه متروی شهری استان تهران در این زمینه گفت: هم اکنون به دلیل محدودیت امکانات ، کاهش فاصله زمانی حرکت قطارهای برقی کرج - تهران امکان پذیر نیست.
جعفر ربیعی افزود: برای کاهش مشکلات موجود و جلوگیری از ازدحام مسافران بزودی تعداد واگن های قطارها در این مسیر افزایش می یابد.
وی گفت: هم اکنون فاصله بین حرکت دو قطار همچون گذشته از هر طرف 30 دقیقه و زمان توقف در هر ایستگاه نیز 30 ثانیه است.
معاون طرح و برنامه متروی شهری استان تهران افزود: متروی تهران ـ کرج طبق برنامه و همانند گذشته از ساعت شش تا بیست و دو به فاصله هر نیم ساعت یکبار در رفت و آمد خواهد بود.
م- ع/710/81/9.
۰ نفر