۹ آبان ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6882061
T T
۰ نفر
زمان توقف کانتینرها در بندر شهید رجایی کاهش می یابد # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی : 09/08/79 صاحبان عمده کالاهای کانتینری،نمایندگان خطوط کانتینری و سازمان بنادر و کشتیرانی، روز دوشنبه در تهران در نشست مشترکی برضرورت کاهش زمان توقف کانتینرهای حامل کالا در بندر شهیدرجایی تاکید کردند.
در این گردهمایی که برای بررسی راهکارهای اجرایی رفع موانع و مشکلات ورود و خروج و نگهداری کانتینرها در این بندر تشکیل شد، معاون امور بندری سازمان بنادر وکشتیرانی از طرحهای جدید این سازمان برای سرعت دهی به گردش کانتینرهای حامل کالا در کشور خبر داد.
بهزادمحمد سیف الهی ارائه سرویس مطلوب و پایدار و رقابت با سایر بنادر منطقه را هدف اصلی سازمان بنادر و کشتیرانی ذکر کردو از صاحبان کالاهای کانتینری خواست تا کالاهای خود را در مدت کمتر از 30 روز از بندر شهید رجایی ترخیص کنند.
رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های حمل ونقل بین المللی در این گردهمایی خواستار حل ریشه ای مشکل گردش کانتینر در کشور شد و خریدهای سالانه دستگاه های دولتی را- که بصورت یکجا در یک مقطع زمانی کوتاه وارد کشور می شود - از مهمترین عوامل انباشت کانتینر در بنادر کشور دانست.
سیدحسین میرمحمدعلی ، استاندارد توقف کانتینر در بنادر کشور را 5 تا 10 روز دانست و افزود : بندر محل عبور کالا است اما در کشور ما به عنوان محلی برای انبار کردن کالاهای وارداتی به کشور استفاده می شود.
در این گردهمایی مدیرکل بازرگانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، اظهارات صاحبان کالاهای کانتینری در مورد بالا بودن نرخ حمل کانتینر بوسیله راه اهن رانسبت به سایر وسایل در کشور مردود دانست.
سیدعلی اصغر موسوی افزود: این شرکت از این پس نرخ های خدمات خود را 20 درصد کمتر از نرخ های موجود در حمل و نقل جاده ای به صاحبان کالاهای کانتینری ارائه می کند.
غلامرضا ماشین چی معاون عملیات بندر شهیدرجایی نیز از توقف بیش از حد کانتینرها در این بندر انتقاد کرد و گفت : هم اکنون 25 هزار کانتیننر در این بندر رسوب کرده و متوسط توقف کانتینر در این بندر حدود 55 روز است .
وی افزود: هفت هزار کانتینر هم بیش از یکماه توقف دارند که عمده آنها به شرکت های دولتی اختصاص دارند.
ماشین چی از شرکت ها و نهادهای دولتی خواست تا درجهت تسریع گردش کانتینر در کشور و ارائه خدمات مطلوبتر در بندر شهیدرجایی نسبت به ترخیص کالاهای وارداتی خود تعجیل کنند.
ا - ش - 848 -
۰ نفر