۱۲ آبان ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6882387
T T
۰ نفر
چین پیش بینی می کند رشد اقتصادی آن در سال آینده به 5/8 درصد برسد # پکن ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/08/79 چین پیش بینی می کند رشد اقتصادی این کشور در سال 2001 با بهبود اجرای سیاست های اقتصاد کلان و کاهش تورم به 5/8 درصد برسد .
به گزارش روز پنج شنبه خبرگزاری شین هوا به نقل از مرکز اطلاعات دولت چین، انتظار می رود که رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال جاری میلادی باتوجه به آمار شش ماهه اول امسال و رشد اقتصادی مطلوب به 3/8 درصد برسد.
شو هونک یوان، یک اقتصاددان مرکز اطلاعات چین، معتقد است که دولت باید همچنان با اجرای سیاست های مالی فعال در سال 2001 ، بیش از 19 میلیارد دلار اوراق قرضه منتشر کند و آن را از اوایل سال آینده در بودجه کشور وارد نماید .
وی افزود : افزایش سرمایه گذاری ، وابستگی بسیار تنگاتنگی با انتشار این اوراق قرضه و همچنین سیاست های مالی دیگر دولت دارد .
این اقتصاددان چینی گفت : برای بهبود وضع بازار و اصلاح نرخ بهره برای افزایش سرمایه شرکت های کوچک و متوسط در چین ، باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی در گزارشی افزایش موجودی نقدی 5/14 درصدی را پیشنهاد کرده است تا به این ترتیب تقاضا در کشور افزایش یابد و به بهبود اقتصاد و وام های اعتباری کمک شود .
در این حال، در گزارش انجمن تحقیقات اقتصاد کلان کمیسیون برنامه توسعه چین پیش بینی شده است که رشد اقتصادی این کشور در سال 2000 به 8 درصد و در سال 2001 به حدود 5/7 درصد برسد .
* 151 - 1873 *
۰ نفر