۴ آبان ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6908603
T T
۰ نفر
هزاران کشاورز آلمانی علیه سیاستهای دولت تظاهرات کردند # بن / خبرگزاری جمهوری اسلامی 4/8/78 حدود ده هزار کشاورز آلمانی، علیه سیاستهای کشاورزی و صرفه جویی دولت آلمان، روز سه شنبه در شهر برلین تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان که از نقاط مختلف آلمان در برلین تحمع کرده بودند، نسبت به اثرات تهدیدکننده این سیاستها بر جهت کاهش درآمد کشاورزان و لغو یارانه های دولتی، مالیاتهای محیط زیست و کاهش قیمت کالاهای تولیدی آنها اعتراض کردند.
اتحادیه کشاورزان آلمان اعلام کرد، سیاستهای صرفه جوئی و مالیاتی دولت گرهارد شرودر و وضع مالیاتهای محیط زیستی آن، باعث لغو یارانه های دولتی کاهش قیمت کالاهای تولیدی کشاورزان شده است.
به علاوه، موجودیت شغلی کشاورزان بشدت تهدید شده و سالانه 5/5 میلیارد مارک به کشاورزان این کشور، خسارت وارد گردیده است.
کشاورزان آلمانی در ماه گذشته نیز علیه سیاستهای دولت شرودر، به تظاهرات دست زدند و همراه تراکتورهای خود در چندین ناحیه از مرزهای آلمان با فرانسه، به افزایش قیمت گازوئیل، بشدت اعتراض کردند.
این تظاهرکنندگان، نسبت به افزایش نرخ مالیات گازوئیل برای کشاورزان هشدار دادند و نتیجه آن را کاهش قدرت رقابت کشاورزان آلمانی در مقایسه با کشاورزان فرانسوی، هلندی، بلژیکی دانستند.
هم اکنون در بخش کشاورزی آلمان، بیش از 2/4 میلیون نفر به کار اشتغال دارند ولی هر ساله نیز حدود ده هزار موسسه کشاورزی و دامداری ورشکسته شده و تعطیل می شوند.
سیاست های صرفه جوئی دولت شرودر، باعث افزایش نارضایتی در بین مردم آلمان و نهادهای دولتی در این کشور شده و تاکنون تظاهرات زیادی در مخالفت با این سیاست ها، برگزار شده است .
آخرین تظاهرات علیه سیاست های شرودر، هفته گذشته در شهر برلین، برپا شد که حدود 60 هزار نفر از کارمندان و شاغلین آلمانی در آن شرکت داشتند.
این تظاهرکنندگان، دولت شرودر را به توجه نکردن به استقلال تعرفه ها در مورد پرداخت حقوق کارمندان و شاغلین متهم کرده و تصمیم این دولت مبنی بر افزایش حقوق بیش از دو میلیون کارمند و 3/1 میلیون کارمند بازنشسته این کشور در دو سال آینده را صرفا به نسبت افزایش تورم در این کشور، امری نامعقول دانستند.
نمایندگان کلیه بخش های خدمات عمومی از جمله نیروهای پلیس ، در بین تظاهرکنندگان که از سراسر آلمان به برلین آمده بودند، حضور داشتند.
سیاست های سخت صرفه جوئی دولت ائتلافی گرهارد شرودر باعث شده است که مردم از دو حزب حاکم سوسیال دمکرات و پیمان نود/سبزها روی برگردانند و به دیگر احزاب مخالف روی آورند.
۰ نفر