۱۲ دی ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6912905
T T
۰ نفر
بزرگترین مجتمع دامداری شمالغرب کشور در مهاباد در حال احداث است # مهاباد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/10/78 داخلی.اقتصادی.جهادسازندگی.دام.دامپروری.
مسوول واحد امور دام جهادسازندگی شهرستان مهاباد گفت: بزرگترین مجتمع دامـداری منطقه شمالغرب کشور بـه ظرفیت بیش از 25 هزار راس در مهاباد در حال احداث است.
مهندس حسن خجسته روز یکشنبه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این مجتمع بزرک با همکاری جهاد سازندگی در زمینی به مساحت 30 هکتار و با 20 میلیارد ریال اعتبار در روستای "گوک تپه" در حال اجرا می باشد.
وی هدف از احداث این مجتمع دامی را جمع آوری و انتقال دامداری های مزاحم حاشیه شهر ، تثبیت شغل دامداری ، ایجاد اشتغال و مبارزه بـا بیماری هـای مشترک انسان و دام بیان کرد.
خجسته افزود : عملیات اجرایی این مجتمع تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بااتمام آن که مجهز به کلینیک دامپزشکی، بازر احشام، بخش اداری ، آموزشی و مسکونی نیز می باشد سالانه بیش از سه هزار و 250 تن گوشت قرمز تولید و به بازار مصرف عرضه خواهد شد.
وی یادآور شد: این مجتمع دامداری دارای ظرفیت 23 هزار راس بره پرواری و دو هزار و400 راس گوساله پرواری می باشد که با بهره برداری از آن تحولی در صنعت دامپروری منطقه ایجاد خواهد شد.
مسـوول واحد امور دام جهاد سازندگی شهرستان مهاباد اضافه کرد : مجتمع مذکور در قالب 156 واحد پرواربندی شامل 29 طرح پرواربندی 100 و 50 راسی گوساله ، 127 طرح 250 و 100 راسی بره پرواری می باشد.
شهرستان مهاباد با داشتن 490 هزار واحد دامی و 190هزار هکتار مرتع یکی از قطب های مهم دامپروری استان آذربایجان غربی به شمار می رود و در همین راستا مجتمع بزرک کشت و صنعت در این منطقه احدا شده است.
۰ نفر