۳۰ اردیبهشت ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6921687
T T
۰ نفر
وزیرنیرو:مجوز فروش 100 میلیارد ریال اوراق قرضه به وزارت نیرو داده شد # کیش ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/2/77 داخلی. اقتصادی. وزارت نیرو. آب. برق.
وزیر نیرو گفت: مجلس شورای اسلامی مجوز فروش 100 میلیارد ریال اوراق مشارکت عمومی به وزارت نیرو داده که هفته گذشته آیین نامه اجرایی آن در دولت تصویب شد.
مهندس حبیب الله بیطرف چهارشنبه در گفت گو با خبرنگار ماافزود:ظرف چهار ماه آینده این اوراق مشارکت از طریق بانکها برای طرحهای مشخص آب به مردم عرضه می شود و مردم می توانند با خرید این اوراق مشارکت در طرحهای ملی مناطق خود مشارکت کنند.
وی گفت: مردم باخرید این اوراق، سود سرمایه گذاری به میزان 20 درصد از بانکها دریافت می کنند.
بیطرف افزود:بزودی باهمکاری نمایندگان مجلس و وزارت نیرو طرحی به مجلس ارایه می شود که راه مشارکت مردم در اجرای طرحهای فاضلاب و سرعت بخشیدن به انجام این طرحها مشخص شود.
وی گفت:اعتبارات امسال طرحهای فاضلاب شهرهای کشور 270 میلیارد ریال است که باتوجه به حجم طرحهای فاضلاب،این اعتبار برای پیشبرد آنها کفایت نمی کند.
وزیر نیرو گفت: همچنین دو هزارو 200 میلیارد ریال امسال برای طرحهای تامین آب کشور اختصاص یافته است.
بیطرف افزود: این اعتبار صرف اجرای طرحهای سدسازی، آبیاری، زهکشی و طرحهای آبرسانی ملی در استانهای کشور می شود.
وزیر نیرو گفت: امسال هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرحهای عمرانی برق کشور اختصاص یافت.
بیطرف افزود:ازاین مبلغ سه هزار و 500 میلیارد ریال آن صرف سرمایه گذاری در تولید برق و احداث نیروگاههای جدید می شود.
وی گفت: همچنین یکهزار و 600 ریال از این اعتبار برای اجرای طرحهای انتقال برق و یک هزار میلیارد ریال دیگر صرف توزیع و مابقی در بخش بهره ـ برداری هزینه خواهد شد.
بیطرف افزود: از این میزان اعتبار تخصیصی شش میلیارد ریال آن از درآمدهای صنعت برق است که از فروش برق و حق انشعاب جدید دریافت شده است.
وی گفت: با اجرای طرحهای توسعه شبکه برق رسانی ظرف چند سال آینده کلیه شهرها و روستاهای بالای 20 خانوار از شبکه برق سراسری بهره مند می شوند.
بیطرف گفت: اکنون بیش از 35 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور از پوشش برق سراسری بهره مند هستند.
وی اظهار داشت: بخش گاوبندی استان هرمزگان بزودی به شبکه برق سراسری می پیوندد و مشکل مردم منطقه برای همیشه حل می شود.
۰ نفر