۱۱ مرداد ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6926303
T T
۰ نفر
شرکت دخانیات ، افزایش کیفیت محصول توتون را در برنامه اساسی خود قرار داد # ارومیه ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/05/77 داخلی.اقتصادی.کشاورزی.صنعتی.توتون.
معاون صنعتی و تولیدی شرکت دخانیات کشور گفت : با توجه به رقابت های گسترده جهانی در تولید سیگارهای متنوع ، افزایش کیفیت محصول توتون داخلی از برنامه های اساسی شرکت دخانیات است.
عبدالکریم ملک آسا روز یکشنبه در دومین گردهمایی کشت و صنعت دخانیات ایران در ارومیه افزود : برای جلوگیری از خروج غیر قانونی ارز و ورود قاچاق سیگارهای خارجی ، توجه به کیفیت و تنوع سیگارهای داخلی شدیدا مورد توجه قرار گرفته است.
وی میزان مصرف سیگار سالانه کشور را 40 میلیارد نخ اعلام کرد و گفت : از این میزان تنها 11 میلیارد نخ سیگارها را تولیدات داخلی تشکیل می دهد.
ملک آسا یادآور شد: در سال 76 بخشی از توتون تولید داخلی به ارزش هشت میلیون دلار به خارج صادر شده که تلاش برای افزایش این میزان ادامه دارد.
وی لزوم ایجاد یک کارخانه توتون خشک کنی در منطقه آذربایجان غربی را مورد تاکید قرار داد و گفت : برنامه بازسازی ماشین آلات کارخانه های تولید سیگار در کشور نیز در دست اجراست.
وی اعلام کرد :بزودی چند نوع سیگار جدید تولید داخلی نیز که از کیفیت مطلوبی برخوردارند وارد بازار مصرف خواهد شد.
معاون کشاورزی و پژوهشی شرکت دخانیات کشور نیز در سخنانی اعلام کرد : در سال زراعی جاری 20 هزار هکتار از اراضی کشور به کشت محصول توتون اختصاص یافته که این رقم نسبت به سال قبل تغییری نکرده است.
محمدحسین جمشیدی با اشاره به اینکه هم اکنون کشت محصول از نوعی "غربی" با توجه به استقبال مصرف کنندگان مورد توجه قرار دارد گفت : کیفیت محصول توتون در زمین هایی که کلر خاک آنها بیشتر است به صرف دخانیات نیست.
وی میزان تولید توتون در سطح کشور را بیش از 20 هزار تن اعلام کرد که بخش مهمی از این تولیدات در کارخانه های سیگارسازی تهران، رشت و ارومیه تبدیل به سیگار می شود.
در این گردهمایی مدیر کل دخانیات آذربایجان غربی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دخانیات استان گفت : هم اکنون سه هزار و 500 هکتار ازاراضی شهرستان های مختلف به ویژه ارومیه ، خوی ، مهاباد و نقده زیر کشت توتون از نوع " باسما " قرار دارد.
۰ نفر