۱۹ مرداد ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6926781
T T
۰ نفر
مردم از کشتار غیر قانونی دام در خرم آباد نگرانند # خرم آباد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/5/77 داخلی. اقتصادی. جهاد سازندگی. دام. دامپزشکی.
مردم خرم آباد می گویند: در موارد متعددی قصابان شهرستان به کشتار غیر- مجاز دام مبادرت می کنند و همین امر مایه نگرانی ما شده است.
رضا دولتشاه شهروند خرم آبادی می گوید: گاهی قصابان شهرستان خرم آباد، خود سرانه و به صورت غیر بهداشتی در منزل اقدام به کشتار دام می کنند و پس از آن این گونه دامها را در مغازه های خود می فروشند.
وی گفت: این قصابان بدون آنکه از بیمار بودن یا نبودن دام آگاه باشند، اقدام به کشتاردام می کنند و همین امر نیز در برخی موارد سلامت شهروندان را با خطر جدی مواجه می سازد.
برخی از قصابان شهرستان خرم آباد علت کشتار غیر قانونی دام در منزل را بالا بودن هزینه های جانبی کشتاردام در کشتارگاه مجاز این شهر دانستند.
یک دامپزشک درسازمان دامپزشکی استان لرستان نسبت به کشتار غیر مجاز دام درمنازل هشدارداد و گفت:کشتاردام درمنزل، غیربهداشتی است و سلامت شهروندان را تهدید می کند.
وی گفت: گر چه ممکن است قصابان در هنگام کشتار مسائل بهداشتی را رعایت کنند اما به بیمار بودن یا نبودن دام نمی توانند پی ببرند.
رییس شبکه دامپزشکی استان لرستان نیز ضمن تایید این مطالب گفت:با صاحبان واحدهای قصابی که خارج ازشبکه کشتارگاهی اقدام به کشتار و عرضه گوشت قرمز کنند، برخورد قانونی می شود.
دکتر ولد بیگی افزود : کارشناسان شبکه دامپزشکی روزانه سلامت و بهداشت دامهایی را که از طریق کشتارگاههای استان کشتار می شوند، کنترل می کنند.
وی افزود:این در حالی است که اخیرا برخی از قصابان سودجو بدون اطلاع از سلامت دام اقدام به کشتاردام می کنند که این امرممکن است سلامت مصرف کنندگان را به خطر اندازد.
وی از شهروندان خرم آبادی خواست تا قصابانی را که بصورت غیر مجاز اقدام به کشتار دام می کنند، به شبکه دامپزشکی معرفی کنند تا با آنان برخورد قانونی شود.
۰ نفر