۲۲ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7103328
T T
۰ نفر

استاندار گیلان:

۲۲ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7103328
استاندار گیلان: 829 میلیارد تومان برای سالم سازی دریا در سه استان شمالی پیشنهاد شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/22 اجتماعی.طرحهای سالم سازی .دریا رشت - استاندارگیلان بر کیفیت بخشی طرحهای سالم سازی و گسترش آنها در سواحل دریا تاکید کرد و گفت: 829 میلیارد تومان طی پنج سال برای طرحهای سالم سازی سه استان گیلان، مازندران و گلستان پیشنهاد شده است که تصویب این اعتبار توسط هیات دولت می تواند مشکلات طرحهای سالم سازی را حل کند.
مهدی سعادتی عصر روز یکشنبه در اولین جلسه ساماندهی طرحهای سواحل دریا در سال جاری گفت: شکل گیری سازمان توسعه عمران سواحل دریای خزر در استان های شمالی به عنوان سازمان متولی ساماندهی سواحل می تواند به ارتقای کیفیت و سلامت طرحهای گردشگری این استان ها بیانجامد.
سعادتی اظهار داشت: وجود 22 طرح سالم سازی در سواحل گیلان کافی نیست و تاکنون برای طرحهای دریا در مناطق ساحلی تعریف درستی صورت نگرفته و این موضوع بسیاری را دچار سر در گمی کرده است.
وی از تشکیل یک ستاد هفت نفره برای تمرکز بیشتر امور رفاهی و امداد رسانی در طرحهای سالم سازی و مناطق گردشگری در استانداری گیلان خبر داد و اظهار داشت: این ستاد می تواند با بررسی و ارائه برنامه امکان استفاده بیشتر از ظرفیت های موجود سواحل دریا را برای مردم کشور و گردشگران فراهم کند.
افشین عزیزی رییس ستاد حوادث غیر مترقبه استانداری گیلان نیز یکی از مشکلات طرحهای سالم سازی را تاخیر در پرداخت حق الزحمه ناجیان غریق در سال های گذشته دانست و خواستار رفع این مشکل از سوی استاندار گیلان در سال جاری شد .
وی خاطرنشان کرد : 22 طرح سالمسازی دریا به مساحت 242 هکتار و 26 طرح مربوط به نهادها و سازمان ها به مساحت 345 هکتار در نوار ساحلی 300 کیلومتری استان فعالیت دارند .
وی افزود : در سال گذشته 42 نفر در آبهای ساحلی استان در خارج از طرحهای سالم سازی غرق شده اند که باید به گونه ای اقدام شود تا این آمار به حداقل ممکن برسد .
وی اظهار داشت: در سال جاری آمادگی برای آماده سازی 22 طرح موجود و بهره برداری از طرحهای شهرداری ها و به کارگیری 600 نجات غریق در 300 نقطه استان گیلان وجود دارد .
ک/2 619/604/508 شماره 030 ساعت 09:44 تمام
۰ نفر