۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7107126
T T
۰ نفر

دبیر ستاد زکات کشور: 96 درصد ایرانیان انفاق می کنند

۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7107126
دبیر ستاد زکات کشور: 96 درصد ایرانیان انفاق می کنند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/08 دین.زکات.انفاق.گیلان رشت - دبیر ستاد زکات کشور گفت: یافته های یک پژوهش علمی نشان داده که 96 درصد مردم ایران به انفاق اعتقاد داشته و نسبت به این امر اهتمام دارند.
به گزارش ایرنا، حسین نبی لو روز پنجشنبه در همایش زکات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، زکات را یکی از ارکان مهم و اساسی دین مبین اسلام دانست و افزود: همانگونه که پیامبر عظیم الشان اسلام (ص ) فرمودند یکی از شروط قبول نماز از سوی پروردگار سبحان، پرداخت زکات است.
وی با یادآوری واجب بودن زکات اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم نیز فرموده که زکات سهم نیازمندان و فقراست و در جامعه اسلامی برای آنها هزینه می شود.
دبیر ستاد زکات کشور ادامه داد: جمع آوری زکات نیاز به مجاهدتی دلسوزانه دارد و تلاشگران این حوزه باید صادق باشند.
وی افزود: پیرو هماهنگی های صورت گرفته با ائمه جماعات سراسر کشور در ماه رمضان، مقرر شده زکات فطریه ای که از مومنان روزه دار جمع آوری می شود در همان نقطه برپایی نماز عید فطر و تا پایان همان روز، زیر نظر امام جمعه برای فقرا هزینه شود.
نبی لو با تاکید بر لزوم اجرای احکام شرعی اضافه کرد: رسانه ها وظیفه اطلاع رسانی به مردم را با حساسیت بیشتری انجام دهند تا با نقش آفرینی علما و روحانیون و نیز اجرای شرع انور، هیچ فقیری در جامعه اسلامی نباشد. ک/2 ص/695/508 شماره 182 ساعت 16:42 تمام
۰ نفر