۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7108175
T T
۰ نفر

سرپرست آموزشکده های فنی و حرفه ای در وزارت علوم:

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7108175
سرپرست آموزشکده های فنی و حرفه ای در وزارت علوم: ارتقاء کیفیت برنامه های آموزشی اولویت دانشگاه های فنی وحرفه ای است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/12 علمی آموزشی.آموزشکده ها.فنی و حرفه ای اراک- سرپرست آموزشکده های فنی و حرفه ای در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ارتقاء کیفیت برنامه های آموزشی، از مهمترین اولویت های کاری دانشگاه های فنی و حرفه ای است.
سهراب رضایی عصر دوشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از اساتید نمونه مرکز آموزش عالی فنی امیرکبیر اراک در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه، آموزشکده های فنی و حرفه ای کشور از امسال به دانشگاه های فنی و حرفه ای ارتقاء یافته اند.
وی بیان کرد: این آموزشکده ها با عنوان مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص ) فعالیت می کردند که مسوولیت آنها برعهده آموزش و پرورش بود و از این پس مسوولیت دانشگاه فنی و حرفه ای برعهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
رضایی افزود: این دانشگاه ها کار تربیت تکنسین فنی و حرفه ای در حوزه های آموزش رسمی دولتی را برعهده دارند.
وی اضافه کرد: در 167 آموزشکده فنی و حرفه ای کشور 200 هزار دانشجو مشغول به تحصیل بودند که همه این مراکز با تمام فضاها، امکانات، نیروی انسانی و اموال در دانشگاه های فنی و حرفه ای فعالیت خواهند کرد.
دکتر رضایی گفت: همچنین 112 مرکز تربیت معلم کشور نیز تبدیل به دانشگاه جامع فرهنگیان شده که در 31 استان کشور فعالیت خواهند کرد.
وی افزود: ایجاد این دو دانشگاه تحولی بسیار بزرگ بوده و امید است توفیقات بسیار فراوانی را از این مراکز آموزشی شاهد باشیم.ک/3 7108/507 شماره 207 ساعت 19:44 تمام
۰ نفر